انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

انواع مدل لیزر موهای زائد بازار را باهم بشناسیم!

موهایی با ضخامتی باورنکردنی در دست، پا، شکم یا هرجای دیگر که بتوان تصور کرد! شوخی‌ پشمالویی که طبیعت با پستانداران کرده برای بشر چندان سرگرم‌کننده نبوده است. روش‌های اپیلاسیون عموما دردناکند و ما پول و زمان زیادی را برای رفع موهایمان هزینه می‌کنیم. بی‌جهت نیست که تلاش‌هایمان برای خلاصی یکباره از آن‌ها روز به روز نوآورانه‌تر می‌شود.

لیزر شاید بی‌ نقص‌ترین فناوری‌ای نباشد که بتوان انتظار داشت، اما منصفانه باید گفت که اثر آن بر حجم و سرعت رویش موها با هیچ ‌یک از‌ روش‌های دیگر قابل مقایسه نیست. این متد سودمند پزشکی البته بی‌دردسر هم نیست و به همین جهت است که اطلاع از نحوه عملکرد و نتایج آن برای داوطلبان ضروری است. در این مقاله از سری مقالات اموزشی شرکت تجهیز گستر لیزر درباره دستگاه لیزر موهای زائد بیشتر می‌خوانیم.

لازم به ذکر است که در انتهای این مقاله پرطرفدارترین دستگاه های لیزر بدن را از میان انواع دستگاه های لیزر موهای زائد معرفی می کنیم.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد بازار عبارت اند از:

  1. دستگاه لیزر اشنایدر پلاس – لیزر تماسی
  2. دستگاه لیزر کندلا – لیزر غیر تماسی
  3. دستگاه لیزر تیتانیوم – لیزر تماسی
  4. دستگاه لیزر دستگاه لیزر دکا – لیزر غیر تماسی
  5. دستگاه لیزر هارمونی xl – لیزر تماسی

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های لیزر با شماره تماس زیر تماس گرفته.

 قشقایی (مدیر فروش شرکت تجهیز گستر)  09378111325 و 02191093020

 

دستگاه لیزر مو اشنایدر پلاس

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس

 

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس نیز یک دستگاه عالی و بی نظیر محسوب می شود. طول دوره لیزر این دستگاه ۵ تا ۷ جلسه است و برای تمام تیپ های پوستی گزینه مناسبی می باشد. دستگاه لیزر اشنایدر سرعت بسیار بالایی دارد و در کوتاه ترین زمان ممکن بدون درد و سوختگی موهای زائد بدن را از بین می برد. این دستگاه سیستم کولینگ و عیب یابی هوشمند نیز دارد که یک ویژگی عالی محسوب می شود. توان خروجی دستگاه لیزر اشنایدر بسیار بالاست و قدرت زیادی دارد. مشخصات کامل تر دستگاه لیزر اشنایدر به شرح زیر می باشد:    

دستگاه اشنایدر پلاس

توان خروجی    

1200 وات

تعداد پروب هندپیس

۳ عدد

ماکزیمم انرژی

تا 300 ژول بر سانتیمتر مربع

Spot size

۳۰×۱۵ – ۱۵×۱۵ – ۸mm

قدرت کولینگ و خنک کاری

تا منفی 25 درجه سانتیگراد

لیزربار

کوهرنت آمریکا

اسکرین

هوشمند

رنگ

سفید

طول موج

چهار طول موج الکساندرایت، دایود و اندیاگ و 940

سال ساخت

2024

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس یک دستگاه لیزر چهار طول موج می باشد که با توان خروجی 1200 وات که در بازار ایران مورد استقبال قرار گرفته است و مراجعان حذف موهای زائد از این دستگاه رضایت کامل را دارند. این دستگاه از سال 1398 وارد ایران شده است.

اشنایدر پلاس

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

دستگاه لیزر تیتانیوم به عنوان بهترین دستگاه لیزر مو زائد بدن شناخته می شود. با این دستگاه همه افراد پس از ۶ تا ۸ جلسه لیزر به نتیجه مطلوبی می رسند. در واقع مناسب همه تیپ های پوستی می باشد. همچنین بدون درد است و سوختگی پوستی ایجاد نمی کند. دستگاه لیزر تیتانیوم توانایی روشن سازی پوست را نیز دارد. در قسمت زیر جدولی از مشخصات این دستگاه بی نظیر تهیه کردیم تا به طور کامل با این محصول آشنا شوید.

دستگاه تیتانیوم

توان خروجی

 

۱۲۰۰ وات      

اسکرین

17 اینچ با تاچ حرارتی و صفحه نمایش 4k

لیزربار

کوهرنت آمریکا

اسپات سایز

15×40 میلی متر

دمای سر هندپیس

تا منفی 20 درجه

توان داخلی

32000 وات

سیستم کولینگ

اینترنال و اکسترنال

ماکزیمم انرژی

تا 300 ژول بر سانتی متر مربع

رنگ

سفید و مشکی

طول موج

الکس، دایود، اندیاگ و طول موج 940 نانومتر

سال ساخت

2024

از پر فروش ترین دستگاه های لیزر بازار ایران می باشد. اورجینال این دستگاه امریکایی هست ولی محصولات با این برند در بازار ایران ساخت چین هستند. برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم کلیک کنید.

حتما بخوانید:  نکات مهم در بهداشت و تمیزی دستگاه لیزر مو: راهنمای جامع

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

دستگاه لیزر آلما هارمونی XL PRO

دستگاه لیزر آلما هارمونی XL PRO

دستگاه لیزر آلما هارمونی نیز یک دستگاه بی نقص و محبوب محسوب می شود که ویژگی های مثبت زیادی دارد. این دستگاه برای همه تیپ های پوستی مناسب می باشد و پس از ۸ تا ۱۰ جلسه استفاده به طور کامل نتیجه می دهد. دستگاه لیزر آلما هارمونی جزو جدیدترین و حرفه ای ترین دستگاه های بازار می باشد و قیمت بسیار خوب و مقرون به صرفه ای دارد. افزون بر این موارد دستگاه لیزر آلما هارمونی دوام بسیار بالایی دارد و به ندرت خراب می شود دستگاه لیزر آلما هارمونی،یک تکنولوژی پیشرفته در زمینه لیزرهای پوستی است،با استفاده از این دستگاه، امکان برطرف کردن مشکلاتی مانند جوانسازی پوست،حذف جوش و لکه‌های تیره، کاهش موهای زائد و از بین بردن نشانه‌های زائد‌سازی را فراهم می‌کند.
مشخصات کامل دستگاه لیزر مو زائد آلما هارمونی نیز به شرح زیر است:

دستگاه آلما هارمونی 2024

توان خروجی

 

 ۱۲۰۰ وات

تعداد پروب هندپیس

۳ عدد

ماكزيمم انرژي دستگاه

تا 100 ژول بر سانتیمتر مربع

Spot size

۲۵×۱۲ – ۲۰×۱۲ – ۱۰×۱۰mm

طول موج

سه طول موج الکساندرایت، دایود و اندیاگ

دمای سر هندپیس

تا منفی ۱۶ درجه

لیزربار

دیلاس آلمان

سیستم کولینگ

اینترنال و قابل اتصال به کولینگ اکسترنال

رنگ

سفید و مشکی

سال ساخت

۲۰۲4

دستگاه لیزر آلماهارمونی

دستگاه لیزر الکس کندلا

دستگاه لیزر کندلا از سال های پیش وارد بازار جهانی شده و با توجه به جوابدهی که دارد به یکی از مهم ترین دستگاه های لیزر روز دنیا تبدیل شده است و به همین دلیل شرکت های زیادی از جمله شرکت های چینی اقدام به ساخت این دستگاه به روش مهندسی معکوس نموده که البته کیفیت محصول اصلی را ندارند.

برخی از ویژگی های دستگاه لیزر موهای زائد کندلا:

راحتی و احساس امنیت بیمار حین انجام لیزر با الکس کندلا

بازدهی بالا

تکنولوژی خنک کننده پیشرفته

دارای تاییده FDA

ضریب خطای پایین

سرعت در رسیدن به نتیجه مطلوب

قابلیت استفاده برای پوست های روشن و تیره

نحوه عملکرد ساده و مطلوب دستگاههای لیزر موی کندلا الکس

تنوع در کاربرد و استفاده از لیزر الکس کندلا

از دیگر شرکت‌های پیشرو در تولید تجهیزات زیبایی پزشکی با 50 سال سابقه در امریکا. فناوری اندیاگ موفقیت خود را تا حد زیادی به کیفیت بالای دستگاه‌های کندلا مدیون است.

دستگاه لیزر کندلا

دستگاه لیزر دکا

دستگاه لیزر دلا نیز مانند دستگاه لیزر کندلا یک دستگاه لیزر غیرتماسی می باشد که به توجه به کیفیت ان در جوابدهی دارای محبوبیت زیادی است ولی متاسفانه دستگاه های لیزر فیک به اسم دکا در بازار به وفور بافت می شوند.

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت دکا :

مناسب برای انواع رنگ پوست (روشن، سبزه، برنزه)

رفع کامل مو های کرکی و بسیار نازک

عدم احساس درد و سوزش در حین انجام لیزر

داشتن کمترین عوارض

بالاترین میزان رفع موهای زائد، ۹۵% در ۴-۶ جلسه

تکنولوژی الکس سرد یا cold Alex

دستگاه لیزر دکا

لیزر ها چگونه موهای زائد را از بین می برند؟

بدن پوشیده از اندامک‌هایی است که با تنظیم تعامل هورمون‌ ها، پپتید ها و سلول‌ های مختلف، موجب رویش مو می‌شوند. این اجزاء –به نام فولیکول- کمابیش در تمام سطح پوست گسترده‌ بوده و تخریب آن‌ها موجب رفع موهای زائد می‌شود. کافی است تا پرتویی فشرده از نور را بر روی مو متمرکز کنیم تا گرمای ناشی از آن از پی جذب از رنگدانه‌ها، ظرف کسری از ثانیه فولیکول را به خاکستر مبدل سازد.

در کلینیک‌ها قضیه البته این قدرها هم ترسناک نیست. از آنجا که سوراخ کردن اندام‌های میکروسکوپی ما سودی عاید کسی نمی‌کند، تولیدکنندگان معمولا افزایش فاز رنوژن یعنی مرحله پر شدن فولیکول از مو را نتیجه‌ای رضایت بخش تلقی می‌کنند.

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

تاثیر گذاری لیزر ها در حذف موهای زائد

 بی شک لیزر بهترین راه برای حذف موهای زائد می باشد چرا که این روش تا حدودی به حذف دائمی این موهای مزاحم کمک می کند.

حتما بخوانید:  موارد منع لیزر موهای زائدخود را بدانیم

تماشای حرکت یک پرتوی خیلی داغ بر روی پوست بی‌دفاع شاید چشم‌انداز دلچسبی نباشد، اما نتایج آن برای خیلی‌ها ارزشش را دارد. اگر صاحب پوستی روشن با موهایی تیره هستید قطعا در شمار این عده قرار دارید. برای شما خطر ناشی از برخورد اشعه با فولیکول در پوست بسیار اندک و نتیجه آن در موها فوق‌العاده است. انتخاب دستگاه مناسب هم البته حائز اهمیت است. دستگاه‌های موجود در بازار به طور مداوم توسعه داده می‌شوند تا ضمن حفظ سلامت و طراوت پوست، موهای روشن‌تر را هم از بین ببرند.

موفقیت استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد تا حد زیادی به حضور منظم و به موقع در جلسات بستگی دارد. طول درمان در اعضاء مختلف متفاوت و بین یک تا چهار ماه متغیر است، اما پس از پایان دوره خواهید دید که پرزهای نازک و کم تعداد، به جز تا مدت‌ها بعد پدیدار نمی‌شود.

لیزر چگونه موهای زائد را حذف می کند؟

فناوری های بکار رفته در انواع دستگاه ‌های لیزر

صرف نظر از تنوع امکانات دستگاه، تکنولوژی خود لیزر در کسب نتیجه دلخواه اهمیت دارد. بسته به رنگ، محل رویش و دیگر فاکتورهای مرتبط با مو، سیستم‌های مختلفی به بازار معرفی شده‌‌اند که این صنعت را بیش از پیش فراگیر می‌سازند. تلاش‌ها برای یافتن متدهای کارامد تر همچنان ادامه دارد، اما سیستم‌های زیر تا به این لحظه جایگاه خود را به خوبی تثبیت کرده‌اند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت و کیفیت انواع دستگاه های لیزر

 در نبود یک دستورالعمل مشخص، خرید دستگاه می‌تواند گیج‌کننده باشد. ده‌ها ویژگی متفاوت خریدار را با وضعیتی مواجه می‌کند که از بابت امکاناتی که پاسخگوی نیازهای او نیستند، هزینه‌های گزافی را متحمل شده است. تمرکز بر نیازهای مراجعان و اپراتورها بی‌شک بهترین سرنخ را به دست می‌دهد اما صرف‌نظر از User Friendly بودن، برخی از مشخصات فنی نیز در بهینه بودن انتخاب موثر هستند. 

توان داخلی، خروجی و لیزر بار

 از بستن تعدادی لیزر سورس در کنار یکدیگر قطعه‌ای به نام لیزربار پدید می‌آید که به تنهایی 30 الی 40 درصد از قیمت دستگاه لیزر موهای زائد را به خود اختصاص می‌دهد. این قطعه اساسی‌ترین بخش دستگاه بوده و وظیفه تولید و ساطع کردن لیزر را بر ریشه مو بر عهده دارد. مجموعه‌ای از پاورهای صنعتی تعبیه‌شده نیز توان داخلی را تشکیل می‌دهند.

از برایند این دو عامل کمیت دیگری حاصل می‌شود که توان خروجی نام داشته و اثربخشی دستگاه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. توان خروجی معمولا 2.5 برابر کمتر از توان داخلی است. طی جلسات اولیه و استفاده از توان‌های پایین‌تر، نتیجه متوسط بوده و با نزدیک شدن به جلسات انتهایی این توان می‌بایست به‌ صورت پلکانی افزایش پیدا ‌کند. بدیهی است که پایین بودن توان لیزربار و توان خروجی کیفیت عملیات را در جلسات پایانی در سطحی نازل نگه می‌دارد.

طول موج‌های مورد استفاده

 در کشور ما طیف پوست و موی مراجعان متنوع و طول موج‌های مورد نیاز در اندام‌های مختلف متفاوت است. دستگاه لیزر موهای زائد در انواع مختلف با قابلیت استفاده از تنها یک و یا چند طول موج تولید می‌شوند که هر یک نیازهای متفاوتی را پوشش می‌دهند. اما اگر قصد خرید دستگاهی را با قدرت شات‌زنی چند طول موجی دارید، باید دستگاهی خریداری نمایید که این قابلیت را دارا هست و طبیعتا قیمت بالاتری دارد.

تشخیص سه طول موج بودن در دستگاه های لیزر موهای زائد

 عینک محافظ به چشم زده و همزمان با شات‌زنی، با زاویه‌ای مناسب به لیزربار نگاه کنید. مشاهده قرمز روشن و قرمز تیره در تعدادی از لیزر سورس‌ها نشان از استفاده امواج مولتیپل الکس و دایود دارد. طول موج اندیاگ نیز خود را با لیزر سورس بی‌رنگ نشان می‌دهد. از آنجا که لیزر سورس‌ها به‌صورت سری بسته می‌شوند، خاموش ماندن تعدادی از آن‌ها با خرابی دستگاه ارتباطی ندارد.

دستگاه لیزر 3 طول موج
دستگاه لیزر با 3 طول موج الکس-دایود-اندیگ

کولینگ پوست، کولینگ دستگاه

 دستگاه را روشن کرده، مدتی با آن کار کنید و با استفاده از یک دماسنج حرارتی دمای هندپیس را اندازه بگیرید. دمای بین 10- تا 0 نشان‌دهنده کولینگ متوسط و 25- تا 10- نشان‌دهنده کولینگ قدرتمند است. از آنجا که پایین بودن دمای هندپیس ارتباط مستقیمی با کاهش درد دارد، انواع دوم آن به دستگاه‌های بدون درد مشهور است. قدرت کولینگ پوست به قطعه ترموالکتریکی بستگی دارد که در دستگاه‌های بدون درد، به ‌صورت دوتایی بسته می‌شوند.

حتما بخوانید:  مراقبت های قبل و بعد از لیزر مو

کولینگ دستگاه لیزر موهای زائد نیز فاکتوری اساسی در حفظ سلامت اجزاء و به‌ویژه طول عمر لیزربار است. خنک‌کنندگی قطعات داخلی امکان استفاده طولانی مدت را فراهم کرده و به ویژه در محیط‌هایی با دما و رطوبت بالا عاملی تعیین‌کننده در کیفیت است. نمونه‌های پیشرفته‌تر مجهز به سیستم کولینگ خودکار هستند که علاوه بر حفظ سلامت قطعات، مصرف انرژی را بهینه می‌سازد.

مشخصات هندپیس

 هندپیس یا سری دستگاه، قطعه‌ای آلیاژی است که انرژی تولیدشده را از لیزربار به پوست منتقل می‌کند. به دلیل تماس مستقیم با بدن، کیفیت و امکانات این قطعه ارتباط مستقیمی با رفاه حال مراجعان دارد. خشک بودن هندپیس سرعت و نرمی حرکت را تحت‌تاثیر قرار داده و اپراتور را از استفاده از ژل‌های روان‌کننده ناگزیر می‌کند. این تجربه برای مراجعان حساس‌تر آنچنان ناخوشایند است که گاه اراده آن‌ها را برای ادامه درمان تحت شعاع قرار می‌دهد.

 علاوه بر این، آپشن‌هایی ساده‌ و کاربردی مانند قابلیت تعویض هندپیس در سایزهای مختلف باعث افزایش کنترل اپراتور شده و سرعت و دقت شات‌زنی را بالا می‌برد. مدل‌های پیشرفته‌تر مجهز به مانیتوری دیجیتالی هستند که بنا بر نیاز مشتریان، فاکتورهای متعددی را شخصی‌سازی می‌کند.

هندپیس دستگاه لیزر موهای زائد
هندپیس دستگاه لیزر

گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه لیزر موهای زائد گران‌قیمت است و بروز هر مشکلی در آن خسارت زیادی را به خریدار تحمیل می‌کند. علاوه بر این گارانتی معتبر نشان از اطمینان بالای شرکت سازنده نسبت به کیفیت محصول داشته و خرید شما را به تجربه‌ای لذت‌بخش مبدل خواهد کرد.

 

 

نکات مراقبتی در استفاده از دستگاه

حال که با انواع دستگاه های لیزر موهای زائد و برند های پر طرفدار آشنا شدیم بد نیست نکات مراقبتی این دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

با توجه به این نکات می توانید کارایی دستگاه و طول عمر آن را تا حدود زیادی تضمین کنید.

آب دستگاه

 توصیه می‌شود مخزن را پیش از نمایان شدن اخطار بر روی نشان‌گر پر کنید. برای این‌ کار لازم است آب قبلی را کاملا تخلیه و پس از تمیز کردن فیلترها و مسیرهای گردش، آب دیونیزه را جایگزین کنید. توجه داشته باشید که زمان پر کردن مخزن پیش از روشن شدن دستگاه است. در صورت نیاز به جابه‌جایی مخزن را کاملا خالی و در محل مجددا پر کنید.

تهویه

 دستگاه را دور از پنجره، سیستم‌های گرمایشی و دستگاه‌های دیگر قرار دهید. دستگاه باید در دمای حداکثر 24 درجه سانتی گراد نگهداری شود. لذا اگر در محیطی گرم قرار دارید، روشن گذاشتن کولر حتی در شب‌ها ضروری است. از استفاده از کولرهای آبی به علت برهم زدن تعادل رطوبت و ورود گرد و غبار خودداری کنید.

عملکرد اپراتور، تمیز کردن و تعویض قطعات

 مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه اطلاعات مفیدی را در خصوص نگهداری و استفاده به دست می‌دهد. مطابق دستورالعمل کارخانه قطعات را با استفاده از الکل طبی تمیز و در موعد مقرر تعویض کنید. گرم شدن دستگاه در محیط مناسب نشان از مشکل قطعات کولینگ داشته و توجه به آن ضروری است.

نتیجه‌گیری

دستگاه لیزر موهای زائد امروزه با امکانات متعدد متناسب با ترجیحات اشخاص طراحی و تولید می‌شود. با این حال برای دریافت خدمات لیزر بدن به عنوان یکی از پرطرفدارترین‌ روش‌های حذف موهای زائد، نیازمند تجربه و آگاهی بسیاری است. اگر مایل به خرید یکی از این دستگاه‌ها هستید و یا تمایل دارد که درباره لیزر بیشتر بدانید به شرکت تجهیز گستر لیزر (وارد کننده و عرضع کننده انواع دستگاه های لیزر و زیبایی) مراجعه کنید. کارشناسان ما با ارائه محصولات، خدمات و مقالات تخصصی در این باره شما را در خریدتان یاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود