بهترین روش حذف تاتو | انواع روش های رفع تتو | پاک کردن خالکوبی با لیزر

تاریخچه حذف تاتو اساسا به‌اندازه خود خالکوبی طولانی است. برای قرن‌ها افراد از روش‌های دردناکی برای حذف آن استفاده می‌کرده‌اند، اما امروزه به لطف پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی شاهد روش‌های نوینی مانند لیزر برای حذف خالکوبی هستیم. حال در مقاله “انواع روش های رفع تاتو ” از سری مقالات وبلاگ شرکت تجهیز گستر لیزر قصد داریم تا شما را با انواع روش‌های پاک ‌کردن تتو و هرآنچه که باید برای رفع تاتو با لیزر بدانید، آشنا کنیم.

انواع روش های حذف تتو

انواع روش‌های حذف تتو

در سالیان دور تا به امروز روش های گوناگونی با مزایا و معایب خاص خود مورد استفاده قرار گرفته اند. در ادامه با انواع روش‌های حذف تاتو آشنا خواهی شد.

حذف تتو با درم ابریژن

درم ابریژن (Dermabrasion) یکی از روش‌های لایه‌برداری پوست برای از بین ‌بردن خالکوبی است. در این روش از یک دستگاه مکانیکی برای از بین ‌بردن لایه خارجی پوست و حتی لایه ضخیم‌تر بعد از آن (درم) استفاده می‌شود. پس از حذف لایه‌های پوست، رنگ‌دانه‌های داخل پوست از آن خارج می‌شوند. این روش حتی اگر توسط فرد متخصص صورت گیرد، دردناک بوده و سبب زخم‌های شدید روی پوست می‌شود. التیام زخم‌هایی که در نتیجه درم ابریژن ایجاد می‌شود به طور معمول بیشتر از زخم‌های ایجادشده با رفع تاتو با لیزر است و در حدود 10 تا 14 روز به طول می‌انجامد.

رفع تاتو با لیزر

رفع تاتو با لیزر مناسب‌ترین و کم‌خطرترین روش محسوب می‌شود. در این روش پرتوهای لیزر رنگ‌دانه‌های (یا جوهر) درون خالکوبی را به ذرات ریز تجزیه کرده و پس از آن به ‌راحتی توسط پوست جذب می‌شوند. برای لیزر دستگاه‌های متفاوتی وجود دارد که بهترین دستگاه آن با تکنولوژی کیو سوئیچ (Q-switche) است. کار لیزر معمولا بر اساس رنگ و زمان انجام تاتو در چندین جلسه انجام می‌شود. از آنجایی که از پرتوهای نوری در این روش استفاده می‌شود، گرمای تولیدشده از این پرتوها می‌تواند کمی درد یا سوزش ایجاد کند، اما شدت درد آن حتی کمتر از انجام زدن خود تاتو است.

حتما بخوانید:  دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست؟ جامع و کامل

دستگاه های لیزر رفع تاتو در دو مدل استند و رو میزی تولید می شوند که قیمت دستگاه های رومیزی اقتصادی تر می باشد. بهترین دستگاه لیزر رومیزی رفع تتو دستگاه پیکو سکند می باشد.

برای خرید دستگاه های لیزر و زیبایی از نمایندگی های شرکت تجهیز گستر در شیراز – تهران – مشهد و کرمانشاه مشاوره بگیرید.

روابط عمومی تجهیز گستر

پاک ‌کردن تتو به روش ریموور

در روش ریموور یک ماده شیمیایی وارد عمق پوست شده و با جوهر رنگ تاتو واکنش نشان می‌دهد، در نتیجه رنگ زیرپوست حل شده و از بین می‌رود. شیوه کار بدین صورت است که با سوزن‌های نازک بر روی سطح پوست خراش ایجاد کرده و مواد را به کمک میکروبراش می‌مالند. این مراحل را چند بار تکرار کرده و هر بار عمق نفوذ سوزن را بیشتر می‌کنند. این روش توسط پزشکان انجام نمی‌شود و معمولا آرایشگران از آن برای پاک‌ کردن بخشی از خالکوبی استفاده می‌کنند. این محلول‌ها اغلب بر روی پوست اثر گذاشته، به همین علت ممکن است سبب اسکارهای طولانی‌مدت، آثاری شبیه سوختگی بر روی پوست و حتی حساسیت‌های شدید شود.

برداشتن تاتو با عمل جراحی

برداشتن خالکوبی به کمک یک فرایند جراحی انجام می‌شود. این عمل بسته به‌ اندازه تاتو و روش ترمیم جراح معمولا بین یک تا چند ساعت طول می‌کشد و به طور معمول پس از چندین هفته محل جراحی بهبود می‌یابد. این تکنیک برای خالکوبی‌های کوچک استفاده می‌شود اما برای تاتوهای خیلی بزرگ کاربردی ندارد. در این روش ممکن است از بی‌حسی موضعی استفاده نشود، بنابراین فرد را باید بیهوش کنند. از دیگر معایب این روش می‌توان به ایجاد جای زخم و بخیه، دوره نقاهت طولانی و هزینه بالای آن در مقایسه با رفع تاتو با لیزر اشاره کرد.

حتما بخوانید:  شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی
عوارض رفع تتو

کرم‌های پاک‌کننده تاتو و روش‌های خانگی

امروزه کرم‌های بسیاری برای حذف تاتو در بازار عرضه می‌شود که به دلیل هزینه کم و استفاده آسان بسیار موردتوجه قرار گرفته شده است. معمولا این کرم‌ها حاوی لایه‌بردارهای ملایمی هستند که در بهترین حالت، ممکن است جوهرهای واقع در اپیدرم (لایه خارجی پوست) را به طور سطحی محو کنند. علاوه بر این استفاده از روش‌های خانگی و مواد طبیعی مانند آلوئه‌ورا، عسل، نمک و آبلیمو نیز رایج شده است. اثربخشی این روش‌ها ثابت نشده است و توجه داشته باشید که نفوذ رنگ به عمق پوست آن را دائمی کرده است، در نتیجه پاک‌ کردن آن بسیار آسان نخواهد بود تجهیز گستر لیزر مناسب با ایده ی شما برای رفع و حذف تتو می باشد.

با خرید دستگاه لیزر از بروزترین فناوری های لیزر در تجهیز گستر لیزر که یکی از شرکت های پرطرفدار و معتمد در حوزه زیبایی می باشد زیبایی را به خود و پوستتان به ارمغان بیاورید.

رفع تتو با لیزر

بهترین روش حذف تتو

با توجه‌ به بررسی انواع روش‌های حذف خالکوبی و میزان اثربخشی آن‌ها، بهترین روش حذف تتو شیوه لیزر است. روش رفع تاتو با لیزر، کمترین میزان عوارض و آسیب به پوست را نسبت به سایر روش‌ها دارد. از طرفی به دلیل نفوذ به عمق پوست، تاثیرات بیشتری نسبت به سایر روش‌ها بر روی پوست ایجاد می‌کند.

نحوه پاک ‌کردن تاتو با لیزر

خالکوبی‌ها شامل هزاران ذره جوهر رنگ هستند که در پوست معلق است. سیستم ایمنی طبیعی انسان معمولا ذرات کوچک خارجی را از پوست خارج می‌کند، اما ذرات جوهر بسیار بزرگ توسط بدن حذف نشده است بنابراین دائمی در نظر گرفته می‌شوند. دقیقا کار لیزر این است که به کمک امواج نوری بسیار متمرکز ذرات بزرگ را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کند و ذرات کوچک توسط سیستم ایمنی بدن پاک‌سازی شوند. لیزر Q-switche بهترین تکنولوژی در انواع دستگاه لیزر است که امواج نوری متمرکزتری را نسبت به سایر دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید:  رفع تتو با لیزر

عوارض رفع تاتو با لیزر

اگرچه رفع تاتو با لیزر یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای بدن است، اما ممکن است با عوارضی مانند ایجاد زخم همراه باشد که در صورت عدم مراقبت به اسکار دائمی تبدیل خواهد شد. همچنین برخی از تاتوها (به‌ویژه تاتوهای جدید) ممکن است به طور کامل پاک نشوند.

تعداد جلاست لیزر برای رفع تتو
رفع تتو بین 3 تا 10 جلسه

چند جلسه برای رفع تاتو با لیزر نیاز است؟

برداشتن کامل تاتو معمولا بسته به طرح، اندازه و رنگ خالکوبی، ممکن است به 3 تا 10 جلسه لیزر نیاز داشته باشد. اغلب بین هر جلسه لیزر باید یک فاصله زمانی چهارتا شش‌ هفته‌ای وجود داشته باشد تا زخم‌ها ترمیم شوند و بدن تا آنجا که ممکن است جوهر را جذب کند.

مراقبت‌های پس از حذف لیزر با تتو

از آنجایی ‌که بعد از رفع تاتو با لیزر سطح پوست دچار زخم باز می‌شود، مراقبت از آن ضروری است. این مراقبت‌های روزانه شامل تمیز کردن پوست با آب و صابون، استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک روی زخم و سپس پوشاندن آن با نوعی پانسمان تا زمان بهبودی است. به طور معمول زخم‌های ایجادشده در اثر لیزر بعد از 5 روز بهبود می‌یابند.

نتیجه‌گیری

امروزه روش‌های بسیاری برای پاک‌ کردن خالکوبی مانند درم ابریژن، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی، عمل جراحی، کرم‌ها و روش‌های خانگی وجود دارد، اما بهترین روش برای پاک‌کردن تاتوها لیزر است. در روش رفع تاتو با لیزر، امواج نوری به عمق پوست نفوذ کرده و جوهرهای رنگی را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و بدن‌ آن‌ها را دفع می‌کند. با توجه ‌به طرح، رنگ و اندازه تاتو بین 3 تا 10 جلسه لیزر نیاز است و باید پس از هر جلسه از پوست مراقبت شود تا زخم‌های دائمی ایجاد نشود.

  • تجهیز گستر لیزر
  • شهریور 11, 1400
  • 879 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود