تاثیر لیزر بر موهای کرکی؟

موهای کرکی را لیزر کنیم یا خیر؟

امروزه لیزر یکی از اقدامات برای از بین بردن موهای زائد بدن انسان می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است. به طور عمده دو نوع مو برای لیزر کردن وجود دارد که موهای ضخیم و موهای کرکی می باشند. همانطور که می دانید موهای ضخیم، دسته ای مو هستند که به راحتی با چشم دیده می شوند و ضخامت و سیاهی دارند. اصولا این موها در زیربغل، ساق پا و یا اندام تناسلی دیده می شود. در مقابل موهای کرکی را داریم که نازک، کوتاه و پرزمانند هستند که تقریبا می توان گفت تمامی سطح بدن را می پوشانند. در واقع موهای کرکی قابلیت مشاهده ندارند و اکثر مردم متوجه وجود آن نمی شوند. لیزر موهای کرکی یکی از مواردی است که امروزه بسیار در بین مردم چالش برانگیز شده است.

همانطور که می دانید اغلب کاربران این باور را دارند که لیزر فقط بر روی موهای ضخیم تاثیر می گذارد و برای لیزر موهای کرکی مناسب نیست. در ادامه اگر شما هم قصد دارید تا در این رابطه بیشتر بدانید و دیگر نگران موهای کرکی خود نباشید، دعوت می کنیم تا در آخر مطلب با ما همراه باشید.

کدام نواحی بدن دارای موهای کرکی می باشند؟

موهای کرکی همانطور که می توان از نامش حدس زد، موهایی فاق رنگدانه می باشند و با چشم به راحتی قابل مشاهده نیستند. همانطور که می دانید موهای همه قسمت های بدن به یک شکل رشد نمی کند و ممکن است نواحی موهای تره داشته باشد و قسمت هایی دیگر دارای موهای بور و کرکی باشند. در کل باید گفت که موهای کرکی دارای رنگدانه های بسیار کمی هستند و یا اصلا رنگدانه ندارند. موهای کرکی اصولا بر روی قسمت های بدن شامل نواحی زیر رشد می کنند:

  • شکم
  • کمر
  • سینه
  • ران پا (در برخی افراد)
  • شانه
  • بازو
حتما بخوانید:  درامد اپراتور لیزر مو | آموزش اپراتوری لیزر

تاثیر لیزر موهای کرکی

تاثیر لیزر بر موهای کرکی؟

همانطور که در قسمت بالا نیز اشاره شد، انجام لیزر بر روی موهای تیره و ضخیم بر روی پوست روشن موثر تر از لیزر موهای کرکی است. همچنین بر اساس رنگ پوست، پزشک و اپراتورهای لیزر از دستگاه های لیزر کندلا الکساندرایت و ان دی یگ برای نابود کردن موهای تیره و ضخیم بدن و صورت استفاده می شود. به طور کلی باید بدانید که انرژی لیزر در صورتی بر روی فولیکول موهای شما تاثیر می گذارد که دارای ضخامت و تیرگی باشند. در این هنگام فولیکول های مو می سوزند و از ریشه نابود می شوند و در نهایت در آن قسمت بدن یا صورت مویی رشد نخواهد کرد.

چیزی که در ذهن اکثر کاربران باقی مانده این است که لیزر برای موهای کرکی تاثیرگذار نمی باشد؛ اما باید بدانید که به هرحال از این دستگاه ها برای این کار انجام می شود. برای لیزر موهای کرکی از دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می شود که دستگاه لیزر تیتانیوم یکی از معروف ترین دستگاه های لیزر موجود در بازار می باشد.

برای لیزر موهای کرکی باید بدانید که بر تعداد جلسات شما اضافه خواهد شد. همچنین شایان ذکر است بدانید برای انجام این لیزر باید از افراد متخصص آن استفاده شود تا بر روی موهای کرکی شما اثربخش باشد و همچنین از عوارض جانبی آن جلوگیری نمایند.

آیا موهای کرکی را لیزر کنیم یا خیر؟

به طور کلی همانطور که در بالا نیز گفتیم لیزر موهای کرکی ممکن است تاثر چندانی نداشته باشد اما با این حال دستگاه هایی هستند که می توان این کار را به وسیله آن ها انجام داد. فقط باید توجه داشته باشید که تعداد جلسات برای لیزر این موهای کرکی بیشتر از لیزر موهای ضخیم و تیره می باشد. تقریبا می توان گف برای این لیزر به 8 تا 12 جلسه نیازمند هستید.

حتما بخوانید:  مراقبت های قبل و بعد از لیزر مو

چرا لیزر موهای کرکی را ضخیم می کند؟

از آنجایی که گفتیم موهای کرکی تقریبا بدون رنگ و بور می باشند؛ اما به هرحال برای برخی از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر لیزر موهای کرکی در شرایطی اتفاق بیفتد که موهای شما ضخیم و تیره شود، باعث تحریم گرمایی موها می شوند و ممکن است نتیجه مطلوب ندهد. در این شرایط شما باید بعد از جلسه لیزر موهای کرکی، جلسات بیشتری را طی نمایید تا موهایی که تیره و ضخیم شده است از بین برود. البته در نظر داشته باشید که تعداد این جلسات زیاد نیست چون بر روی موهای تیره و ضخیم صورت می گیرد.

ضخیم شدن موهای کرکی به چه عواملی بستگی دارد؟

دستگاه لیزر انتخاب شده مناسب نیست.

مصرف داروهایی که باعث رشد مو می شوند.

رعایت نکردن نکات قبل از لیزر

نداشتن تبحر و تخصص اپراتورهای لیزر

بهترین زمان برای انجام لیزر کی است؟

در بالا اشاره کردیم که بعد از انجام لیزر نباید آفتاب مستقیم با شما برخورد کند و یا برنز کنید. پس توصیه ما به شما این است که لیزر را در فصل های سردتر مانند پاییز و زمستان انجام دهید.

نتیجه لیزر موهای زائد کرکی

نتیجه لیزری که انجام می دهید کاملا بستگی به شرایط گفته شده دارد. همانطور که گفتیم، نوع روش انجام، دستگاه استفاده شده در لیزر و مراجعه به یک پزشک خوب باعث می شود تا شما از لیزر موهای کرکی خود نتیجه مطلوبی بگیرید. البته باید نکاتی قبل از لیزر مانند اینکه پوست خود را شیو کنید، آفتاب نگیرید، داروهایی همچون راکوتان مصرف نکرده باشید و غیره بایستی رعایت شوند. شایان ذکر است بدانید علاوه بر تمام این نکات باید موارد زیر را نز در انجام لیزر موهای زائد کرکی در نظر بگیرید:

  • نواحی درمان
  • نوع پوست فرد
  • ضخامت تارهای مو
  • رنگ پوست
  • نوع لیزر مورد استفاده
حتما بخوانید:  چه زمانی لازم هست دستگاه لیزر خود را شارژ کنیم؟

اطلاع از قیمت دستگاه لیزر موهای زائد مطبی میتوانید با این لینک وارد شده و از تمامی دستگاه ها مطلع شوید.

در چه صورت موهای کرکی را لیزر نماییم؟

تاثیر لیزر بر موهای کرکی؟

به طور کلی لیزر موهای کرکی کاملا بستگی به خواست شما دارد. چنانچه با دوره درمان طولانی مدت مشکلی ندارید لیزر موهای کرکی پیشنهاد می شود در هر صورت موهای کرکی روی صورت رشد می کنند و ممکن است برای بانوانی که بسیار حساس هستند، برایشان ناخوشایند باشد. یا ورزشکارانی که دوست ندارند موهای کرکی کمر و یا شکمشان دیده شود، می توانند لیزر انجام دهند تا به طور کامل از شر این موها راحت شوند. البته در نظر داشته باشید که حتما برای انجام اینکار به پزشک یا پراتورهای بسیار حرفه ای و کاربلد مراجعه نمایید و دچار مشکل و عارضه ای نشوید. دستگاه لیزر مو هم در طول مدت درمان بسیار تاثیر گذار است و باید حتما به کلینیک هایی که از دستگاه های به روز استفاده می کنند استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود