دستگاه لیزر کیوسوئیچ | Q-Switched

لیزر کیوسوئیچ (Q-Switched) دارای کیفیتی همچون یک لیزر غیر تهاجمی است که نور پرتو پالسی با شدت بالا به وجود می‌آورد. پالس‌های پرتو لیزر Q-Switched صرفاً یک میلیاردم ثانیه طول می‌کشد. زمانی که تتو انجام داده‌اید و اکنون بعد از مدت‌ها احساس می‌کنید که از آن خسته شده‌اید و یا به دلایل دیگری می‌خواهید آنها را پاک کنید، بهترین راه چاره استفاده از لیزر خواهد بود. اما چه نوع لیزری؟ در این مقاله از سری مقاله های آموزش tgmed.ir تلاش شده تا درباره این نوع فناوری لیزر و پیشرفت‌های آن اطلاعات کاربردی و مفیدی ارائه شود.

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یک روش نوین و موثر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی است. این لیزر با ایجاد پالس‌های نوری قوی و کوتاه، می‌تواند رنگدانه‌های موجود در پوست را خرد کند و از بین ببرد. برخی از کاربردهای این لیزر عبارتند از:

  • پاک کردن تاتوهای رنگی یا سیاه
  • درمان لک‌های پوستی ناشی از خورشید، جوش، دارو، سن و غیره
  • درمان خال‌های مادرزادی یا اکتسابی
  • درمان قارچ ناخن
  • جوانسازی پوست و بهبود چین و چروک
  • کاهش رشد موهای زائد
  • لیزر کیوسوئیچ دارای مزایای زیادی نسبت به روش‌های دیگر است. این لیزر:
  • کم خطر و کم عارضه است
  • بافت اطراف را آسیب نمی‌رساند
  • نیاز به بی‌حسی یا بخیه ندارد
  • زمان بهبودی کوتاهی دارد
  • نتایج ماندگاری دارد
  • لیزر کیوسوئیچ یک روش درمانی مدرن و پیشرفته است که می‌تواند پوست شما را زیبا و جوان کند.

رفع تاتو با کیو سوئیچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردی دارد؟
لیزر کیوسوئیچ دستگاه حذف تاتو می باشد در واقع لیزری است که در آن از تکنیک سوئیچینگ Q فعال یا غیرفعال استفاده می‌شود، به طوری که پالس‌های نور با انرژی زیادی ساطع می‌کند. کاربردهای معمول چنین لیزرهایی شامل پردازش مواد لیزری (مانند برش، حفاری، علامتگذاری لیزری)، پمپاژ دستگاه‌های تبدیل فرکانس غیرخطی، یافتن برد و سنجش از دور است.
لیزر کیوسوئیچ قادر به شکستن قطعات کوچک رنگدانه یا جوهر، تحریک تولید کلاژن یا کشتن قارچ هستند. از آنجایی که تماس آنها با پوست نسبت به سایر لیزرها کمتر است، لیزرهای Q-Switched به دلیل آسیب رساندن به بافت اطراف شناخته شده هستند. در واقع اینها اثرات جانبی هستند. لیزرهای کیوسوئیچ کاربردهای گسترده‌ای دارند. چند نمونه از آنها در ادامه اشاره شده است:
پردازش مواد لیزری، به‌عنوان مثال برش لیزری، حفاری لیزری، علامتگذاری لیزری، الگوبرداری لیزری
فاصله یاب لیزری
LIDAR برای تصویربرداری سه بعدی
طیف سنجی شکست ناشی از لیزر
کاربردهای پزشکی لیزر کیوسوئیچ، به‌عنوان مثال پوست و پاک کردن تاتودرمان اونیکومیکوزیس (قارچ ناخن پا)
لکه‌های سنی
لکه‌های خورشیدی
علائم تولد
کک و مک
خال‌ها
رگ‌های عنکبوتی
مکان‌های کافه‌آو لایت
تلانژکتازی 4
آنژیوم
لکه شراب بندری
جوان سازی پوست
دستگاه‌های پمپاژ برای تبدیل فرکانس غیر خطی، به‌عنوان مثال نوسان‌سازهای پارامتری نوری پالسی
طیف سنجی فلورسانس

حتما بخوانید:  جوانسازی و لیفت پوست صورت | معجزه هایفو تراپی

کارایی دستگاه لیزر کیوسوئیچ

بهترین روش حذف تاتو

در حالی که لیزر درمانی مسلماً بهترین راه برای پاک کردن خالکوبی است، تجهیزات درگیر نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ حذف خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ در این دسته برتر در نظر گرفته می‌شود.
پاک کردن کامل خالکوبی می‌تواند یک فرآیند طولانی و خسته کننده باشد، اما ترکیب بهترین تجهیزات نه تنها می‌تواند روند را به طور قابل توجهی سرعت بخشد، بلکه آن را به تجربه‌ای دلپذیر و قابل کنترل تبدیل می‌کند. فناوری لیزرهای کیوسوئیچ از سه طول موج مختلف در طول درمان با لیزر استفاده می‌کند. این طول موج‌ها می‌توانند تمام رنگ‌های تاتو را به طور موثر مورد هدف قرار دهند.

فرآیند حذف خالکوبی با لیزر Q-Switched

پاک کردن خالکوبی با لیزر تنها روشی است که برای پاک کردن خالکوبی بدون ایجاد جای زخم ثابت شده است. انرژی توسط ذرات جوهر جذب شده و سپس به قطعات ریز خرد می‌شوند. در روزهای پس از لیزر، سیستم ایمنی بدن ذرات خرد شده جوهر را پاک می‌کند و باعث محو شدن تاتو می‌شود. فقط لیزر کیوسوئیچ  یا همان Q-Switched قادر به تولید مقدار انرژی برای پاک کردن تاتوهای تیره و روشن بدون ایجاد جای زخم هستند.

قیمت دستگاه لیزر کیوسوئیچ

انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ؟

انواع مختلفی از لیزرهای Q-Switched وجود دارد. میله‌های کریستالی داخل لیزرها، آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. میله‌ها به لیزرهای Q-Switched اجازه می‌دهند تا طول‌موج‌های مختلفی تولید کنند. این طول‌موج‌های متغیر مشخص می‌کنند که لیزر Q-Switched برای چه چیزی قابل استفاده خواهد بود.

برخی از لیزرهای Q-Switched عبارتند از:

Q-Switched Nd: لیزر YAG بیشتر برای جوانسازی پوست غیر سایشی، از بین بردن جای زخم تیره و خال‌های قهوه‌ای رنگ استفاده می‌شود.
لیزر کیوسوئیچ روبی برای حذف رنگ‌های نادر خالکوبی مانند سبز لیمویی و آبی آسمانی استفاده می‌شود.
لیزر الکساندرایت برای لکه‌های قهوه‌ای، لکه‌های خورشید، جای زخم‌های تیره، خال‌های قهوه‌ای، ملاسما و توانایی آن در حذف خالکوبی‌های جوهر سیاه و رنگ‌های نادر تاتو مانند سبز لیمویی و آبی آسمانی استفاده می‌شود.
در حالی که هر بیمار متفاوت است، هر خالکوبی که در حال برداشته شدن است نیز متفاوت است. برای حذف رنگ‌های مختلف جوهر تاتو، طول موج‌های لیزر متفاوتی مورد نیاز است.

حتما بخوانید:  بهترین دستگاه لاغری موضعی

کربن تراپی با دستگاه لیزر کیو سوئیچ

 

آیا دستگاه پیکوسکند یک دستگاه لیزر کیوسوئیچ به حساب می‌آید؟

در سال 2013 حذف خالکوبی با لیزرهای پیکوسکند به‌عنوان یک جهش تکنولوژیکی بزرگ شناخته شده است. سرعت دستگاه‌های پیکو ثانیه یا پیکوسکند 1/1000 نانوثانیه است، بنابراین ماشین‌های پیکو لیزرها را 1000 برابر سریع‌تر از ماشین‌های نانو شلیک می‌کنند. دستگاه  لیزر پیشرفته ™ enlighten نیز نوعی پیکوسکند است که تنها سیستم لیزر دو پالس و فرکانس دوگانه ‌است که از این فناوری پیکوسکند استفاده می‌کند.

برای مشاهده سایر مقالات آموزشی حذف تاتو کلیک کنید.

آیا واقعا تفاوتی نسبت به لیزر کیوسوئیچ معمولی ایجاد می‌کند؟

فناوری پیکو به لیزر اجازه می‌دهد تا جوهر خالکوبی را به ذرات بسیار کوچک‌تر از فناوری سوئیچ کیو تجزیه کند. سپس بدن شما می‌تواند این ذرات کوچک‌تر را راحت‌تر جذب کند که در نتیجه روند حذف خالکوبی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. بیمار بعد از 10 جلسه درمان با دستگاه  Q-Switch هنوز خالکوبی‌اش قابل مشاهده بود، اما پس از 1 جلسه درمان با لیزر پیکوسکند، خالکوبی او عملاً نامرئی می‌شود.

تاثیر قبل و بعد از لیزر کیو سوئیچ

نتیجه‌گیری

لیزر درمانی با لیزر کیوسوئیچ یک درمان موثر صورت است که لکه‌های تیره، کک و مک و خالکوبی را از روی پوست پاک می‌کند. پوست را جوان کرده و آن را از عمق لایه‌ها تقویت می‌کند. این درمان با داشتن پوستی طبیعی و درخشان توسط متخصصان در سراسر جهان برای بیمارانی که پوستی با چین و چروک دارند توصیه می‌شود. تکنولوژی پیکوسکند فناوری پیشرفته‌تر لیزرهای کیوسوئیچ هستند که سرعت و قدرت بالاتری داشته و اثرات قابل توجه‌تری را برجای می‌گذارند.

2 دیدگاه برای “دستگاه لیزر کیوسوئیچ | Q-Switched”

  1. نقاط قوت
    • کامل و جامع
    • عالی و کامل
    نقاط ضعف
    • عدم اظهار نظر در مورد قیمت

    مطلب جالبی بود ممنون از محتوای خوبتون
    یه سوال دارم من دستگاه های لیو سوئیچ زیادی تو بازار میبینم که تقریبا میشه گفت مشخصات یکسانی دارند به نظر شما تفاوت قیمت برای چیه؟

    • سلام مهدی عزیز سوال خوبی پرسیدین
      بیینید همونطور که خودتون اشاره کردین دستگاه های زیادی با تکنولوژی کیوسوئیچ دارن کار میکنن که ظاهرا مشخصات یکسانی نیز دارند ولی در عمل کارایی و کیفیت این دستگاه ها بسیار به هم متفاوته دلیل اختلاف قیمت فقط کیفیت ساخت و کیفیت قطعات بکار برده شده است که در نهایت باعث تفاوت کیفیت در جوابدهی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود