لیزر موهای زائد دایود

لیزر ها بعد پس از IPL ها برای حدف موهای زائد به بازار آمدند و با توجه به اهمیت حذف موهای زائد از روی بدن و همینطور تاثیر گذاری بیشتر لیزر ها نسبت به IPL ها رفته رفته نقش لیزر ها در کلینیک های زیبایی پر رنگ تر شد.

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های لیزر زیبایی در سال های اخیر دستگاه های لیزر دایود بودند که بسیار مورد استفاده قرار گرفتند.

لیزر دایود چیست؟

لیزر دایود یک نوع لیزر نیمه‌رسانا است که با استفاده از یک پیوند p-n به عنوان محیط فعال، نور با طول موج مشخصی را تولید می‌کند. این نوع لیزر دارای اندازه کوچک، کارایی بالا و کنترل دقیق است و در بسیاری از زمینه‌های صنعتی، تکنولوژیکی و پزشکی کاربرد دارد. برخی از کاربردهای لیزر دایود عبارتند از:

– حذف موهای زائد: لیزر دایود می‌تواند به عمق بیشتری از پوست نفوذ کند و ملانین را هدف قرار دهد. این باعث می‌شود که موهای زائد به طور دائمی از بین بروند و عوارض کمتری داشته باشند.
– خواندن و نوشتن دیسک‌های نوری: لیزر دایود می‌تواند با سرعت بالا و دقت زیاد، اطلاعات را روی دیسک‌های نوری مانند CD و DVD بنویسد یا از آن‌ها بخواند. این لیزرها دارای طول موج‌های مختلفی هستند که رنگ‌های متفاوتی را ایجاد می‌کنند.
– ارتباطات فیبر نوری: لیزر دایود می‌تواند انرژی نوری را به صورت پالس‌های کوتاه و شدید به فیبر نوری منتقل کند. این انرژی نوری می‌تواند حامل اطلاعات باشد و با سرعت و کیفیت بالا از یک نقطه به نقطه دیگر برسد.

اینها فقط برخی از کاربردهای لیزر دایود هستند که نشان‌دهنده‌ی اهمیت و گستردگی این فناوری می‌باشند.

diode-laser-hair-removal-machine-beauty-machine-al300c-2

خیلی از افراد تصویر می کنند که کلمه “دایود” برند دستگاه لیزر است در صورتی که این طور نیست و دایود نام طول موجی هست که دستگاه لیزر برای از بین بردن مو های زائد از آن استفاده می کند. اندازه این طول موج 808 نانو متر است. در ادامه بیشتر با لیزر های دایود آشنا می شویم.

حتما بخوانید:  رفع تتو با لیزر

پس با این مقاله از سری مقاله های شرکت تجهیز گستر لیزر، واردکننده و عرضه کننده تجهیزات لیزر و زیبایی در شیراز، تهران، مشهد، کرمانشاه و سایر شهر ها همراه باشید.

لیزر های دیود از یک نور با طول موج نور مشخص استفاده می کنند که نزخ گسستگی بالایی در ملانین دارد. لیزر های دایود، پالس های با فرکانس بالا و کم نفوذ را منتشر میکند می دهند و می توانند با اطمینان خاطر روی انواع پوست استفاده شوند.

تاثیر گذاری لیزر های دایود

لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر در انواع پوست های روشن و تا حدودی تیره قدرت نفوذ پذیری و تاثیر گذاری دارد درحالی که نور با طول موج اندیگ (1064nm) برای رنگ های تیره و برنزه کاربرد بیشتری دارد و نسبتا تاثیر گذاری بیشتری دارد.

IPL بهتر است یا لیزر دایود (DIODE)

طبیعتا استفاده از دستگاه های لیزر دایود بهتر است زیرا میزان تاثیر گذاری آن بر پوست های تیره و روشن بیشتر است.

در دستگاه های IPL برای جوابدهی مهارت و تجربه تکنسین اهمیت بالایی دارد.

در کنار لیزر های دایود از لیزر های الکساندرایت (755nm) در همه جای دنیا استفاده می شد و این دو تفاوت های خاص خود را دارند که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

ipl-vs-laser

قیمت دستگاه های لیزر دایود چقدر است؟

با توجه به تنوع زیاد دستگاه های لیزر و خرید دستگاه لیزر موهای زائد در بازار و همینطور عملکرد و کارایی متفاوت هر کدام قیمت این دستگاه ها بسته به برند دستگاه و کارایی خاص هر دستگاه متفاوت است.

آیا از بین بردن موهای زائد با لیزر diode با درد همراه است؟

در دستگاه های قدیمی تر برای کاهش درد و تاثیر گذاری بیشتر لیزر، ژل خنک بر روی ناحیه ای که قرار است درمان شود اعمال می شد. اما امروزه این مورد کاربرد کمتری دارد.

حتما بخوانید:  چرا برای لیزر بدن از ژل استفاده میشود؟

اگر حین عمل لیزر پوست بد خنک شود احساس در از سمت مراجعه کننده بسیار کمتر است به همین دلیل امروزه سر هندپیس دستگاه های لیزر با سیستم خنک کننده هوشمند خنک می شود تا مراجعه کننده کمتر احساس درد کند.

ایا حذف موهای زائد با دستگاه های لیزر دایود دائمی است؟

لیزر درمانی می تواند تراکم موهای زائد را تا حد زیادی به صورت دائمی کاهش دهد. در طول درمان ممکن است بخشی از موهای لیزر شده در جلسات اول رشد مجدد داشته باشند و طبیعتا با تکرار مراحل لیزر تاثیر گذاری بیشتر خواهد بود.

طول عمر دستگاه لیزر دایود چقدر است؟

طول عمر دستگاه های دایود معمولا بین 25 تا 50 هزار ساعت می باشد. اگر استفاده از دستگاه های لیزر دایود با حداکثر دما در مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد می تواند به طور جدی به دستگاه آسیب وارد کند و طول کمر دستگاه کم شود.

ایا پس از لیزر موها می توان برای از بین بردن موهای زائد از روش های دیگر استفاده کرد؟

اپیلاسیون و یا استفاده از موم بعد از لیزر موهای زائد؟ استفاده از هر نوع روش حذف مو از قبیل موم و غیره در صورتی که حداقل 5 روز از لیزر درمانی گذشته باشد، مانعی ندارد.

عوارض-اپیلاسیون-زیر-بغل

کدام لیزر بهتر است؟ الکساندرایت یا دایود؟

لیزر دایود با طول موج بلندتری کار می کند که باعث می شود عمق نفوذ در پوست های تیره تر بیشتر باشد و همین عامل باعث می شود تا در پوست های تیره تر و یا موهای ضخیم تر عملکرد بهتری داشته باشد.

حتما بخوانید:  راهنمای جامع کار با دستگاه لیزر اشنایدر

لیزر الکساندرایت با طول موج های کوتاه تر کار می کند و برای موهای روشن تر تاثیر گذاری بیشتری دارد.

از چه اقداماتی بعد از لیزر موهای زائد با دستگاه دایود باید اجتناب کرد؟

تا 72 ساعت پس از درمان از تراشیدن ناحیه تحت درمان خودداری کنید. حداقل 48 ساعت از انجام ورزش خودداری کنید. به مدت 48 ساعت از حمام گرم و دوش آب گرم خودداری کنید.

جمع بندی لیزر دایود

لیزر دایود که با طول موج 808 نانو متر کار می کند یکی از پرکاربرد ترین دستگاه لیزر موهای زائد شناخته می شود که در سال های اولیه ورود دستگاه های لیزر به بازار بیشتر کاربرد داشتند.

همانطور که در این مقاله به تفصیل بیان شد لیزر دایود برای از بین بردن موهای زائد با رنگ تیره تر بیشتر کاربرد دارد و این مورد یکی از مزیت های لیزر دایود نسبت به لیزر الکساندرایت می باشد.

علیرغم کاربرد بسیار زیاد لیزر تک طول موج دایود، امروزه برای جواب دهی بهتر از تکنولوژی های جدید تر در دستگاه های لیزر استفاده می شود.

امروزه در به روز ترین دستگاه های لیزر موهای زائد از سه طول موج الکساندرایت، دایود و اندیگ به صورت همزمان استفاده می شود تا بهترین جوابدهی را داشته باشد.

یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد سه طول موج که سیستم کولینگ و توان خروجی فوق العاده ای دارد، دستگاه لیزر اشنایدر ساخت کشور آلمان می باشد.

در مورد لیزر اشنایدر در این مقاله بیشتر توضیح داده نمی شود و صرفا قصد معرفی آن را داشتیم تا چنانچه قصد خرید یک دستگاه لیزر فوق العاده را داشته باشید این دستگاه را مد نظر داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد  دستگاه لیزر مو زائد اشنایدر کلیک کنید.

اشنایدر پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود