لیزر ناحیه تناسلی در مردان و زنان | لیزر بیکینی

لیزر موهای زائد نسبت به روش‌های دیگر برتری دارد زیرا یک راه‌حل بدون درد و طولانی‌مدت را ارائه می‌دهد، با اینکه اصلاح و اپیلاسیون، رایج‌ترین روش‌های حذف موهای زائد هستند اما زمان بر بوده و در طولانی‌مدت بی‌اثرند. اپیلاسیون نیز بسیار دردناک است و همین‌طور اصلاح بدن و صورت با تیغ ممکن است خطرناک باشد.

 کرم‌های موبر نیز یکی از گزینه‌های محبوب برای حذف موهای زائد است، بااین‌حال می‌تواند خسته‌کننده باشد، درحالی‌که کرم‌های موبر ممکن است سمی و پر از مواد شیمیایی خطرناک باشند. الکترولیز نیز یک گزینه برای ازبین‌بردن موهای زائد است، اما هزینه این روش می‌تواند گزاف شود.

در مقایسه، لیزر موهای زائد قادر است موهای زائد را با خیال راحت و مؤثر به روشی غیرتهاجمی از بین ببرد. لیزر ناحیه تناسلی یک راهکار بسیار خوب، برای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی در مردان و زنان است. لیزر ناحیه تناسلی، حتی در مقایسه با روش‌های سنتی حذف مو مانند اصلاح و اپیلاسیون بسیار سریع عمل می‌کند. مناطق کوچک مانند ناحیه بیکینی و مناطق حساس صورت را می‌توان در یک جلسه کوتاه بدون آسیب رساندن به پوست و منافذ ظریف انجام داد.

در ادامه این مقاله آموزشی در مورد لیزر موهای زائد از وبسایت شرکت تجهیز گستر لیزر در مورد مزایا و معایب لیزر بیکینی در زنان و مردان بیشتر توضیح داده خواهد شد.

لیزر بیکینی مردان شامل کجا است؟

لیزر بیکینی مردان به مانند لیزر بیکینی زنان، شامل ناحیه تناسلی و خط کشاله ران و خط باسن می شود. این روش برای کاهش موهای زائد در این نواحی به طور دائمی استفاده می شود. برای انجام لیزر بیکینی مردان، باید از دستگاه های لیزر مناسب برای پوست و موی آنها استفاده شود. برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد مخصوص پوست های روشن و موهای تیره هستند و برخی دیگر برای پوست های تیره و موهای روشن مناسب هستند.

لیزر ناحیه تناسلی در مردان و زنان

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر، برای ازبین‌بردن موهای ناخواسته صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیربغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید است.

مزایای لیزر موهای زائد در برگیرنده مواردی که در ادامه اشاره خواهد شد است:

دقت: لیزرها، می‌توانند موهای تیره و درشت را به‌صورت انتخابی مورد هدف قرار دهند درحالی‌که پوست اطراف را بدون آسیب می‌گذارند.

سرعت: هر پالس لیزر کسری از ثانیه را می‌گیرد و می‌تواند موهای زیادی را به طور هم‌زمان نابود کند.

نواحی کوچک مانند لابیاها را می‌توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد، و مناطق بزرگ مانند پشت یا ساق پا ممکن است تا یک ساعت طول بکشد. قابل‌پیش‌بینی بودن: اکثر اشخاص پس از سه تا هفت جلسه به طور متوسط ریزش مو دارند.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

لیزرها ده ها سال است که بخش مهمی از جامعه پزشکی بوده و در جراحی‌های پیچیده و همچنین درمان رگ‌های دردناک و ناخوشایند روی پاها و صورت استفاده می‌شود. روش‌های لیزری همچنین در درمان لکه‌های پیری، تغییر رنگ و چین‌وچروک مؤثر بوده است. باید بدانید که مانند سایر لیزرها، لیزرهای موهای زائد از یک پرتوی تپنده نور استفاده می‌کنند که برای پوست، رنگ و نوع مو شما مناسب است.

لازم به ذکر است که همه دستگاه های لیزر جوابدهی یکسانی ندارند و ممکن است بعضی از دستگاه های لیزر موهای زائد جواندهی قابل قبولی برای حذف موهای زائد در همه نواحی بدن مخصوصا بیکینی نداشته باشند. یکی از بهترین دستگاه های لیزر در ایران دستگاه لیزر اشنایدر می باشد.

حتما بخوانید:  نکات مهم در بهداشت و تمیزی دستگاه لیزر مو: راهنمای جامع

پرتو لیزر از پوست شما عبور می‌کند تا فولیکول را در عمق زیر پوستتان هدف قرار دهد. سپس پرتو لیزر توسط ملانین در فولیکول منعقد می‌شود و باعث بسته‌شدن فولیکول می‌شود و امکان رشد موهای جدید را از بین می‌برد.

در حین عمل به بیمار عینک ایمنی داده می‌شود تا از چشمان خود در برابر نور شدید لیزر محافظت کند.

بعد از آماده‌شدن شخص، یک ژل خنک‌کننده، مشابه آنچه در روش‌های سونوگرافی استفاده می‌شود، در ناحیه درمان پخش می‌شود. سپس تکنسین لیزر، ابزار لیزر را روی ناحیه درمانی که در آن یک پرتو نور پالس موهای ناخواسته را هدف قرار می‌دهد، نگه می‌دارد.

باید توجه داشت که، بهترین نتایج لیزر موهای زائد به‌ویژه لیزر ناحیه تناسلی، در موهای تیره‌تر و درشت‌تر به دست می‌آید.

مزایای لیزر بیکینی

روش‌های ازبین‌بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در خانه برای شکل‌دادن یا اصلاح موهای ناحیه تناسلی خود امتحان کنید، اما به یاد داشته باشید که هیچ یک از آنها دائمی نیستند. موهای زائد همیشه رشد می‌کنند، حتی با برخی از قوی‌ترین درمان‌های پزشکی.

در این وبسایت در مورد حذف موهای زائد با لیزر مقاله های زیادی منتشر شده است که کاربران سایت چنانچه به صورت تخصصی بحث لیزر ها را دنبال می کنند به منبع کاملی دسترسی داشته باشند.

در ادامه با ما باشید تا روش‌های ازبین‌بردن موهای زائد در ناحیة تناسلی را بررسی کنیم و به مزایا و معایب هرکدام از این روش‌ها بپردازیم.

اصلاح کردن: اصلاح کردن یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ازبین‌بردن موهاست، زیرا شما فقط به یک‌تیغ تمیز و مقداری کرم یا ژل نیاز دارید. اما به‌احتمال زیاد خودتان را بریده و باکتری‌ها را وارد آن منطقه می‌کنید. پس یک‌تیغ فقط برای ناحیه تناسلی خود اختصاص دهید تا احتمال آلودگی را به حداقل برسانید.

در اینجا یک راهنمای سریع برای اصلاح بی‌خطر برای شما آورده‌ایم ابتدا تیغ خود را ضدعفونی کنید و بعد موهای ناحیه تناسلی خود را مرطوب کنید تا اصلاح راحت‌تر شود. یک کرم، مرطوب‌کننده یا ژل طبیعی انتخاب کنید تا پوست را چرب کرده و احتمال تحریک یا جوش را کاهش دهد. پوست را محکم بگیرید و به‌آرامی در جهت رشد موهای خود، اصلاح کنید. توجه کنید که بعد از هر ضربه کشیدن تیغ خود را بشویید.

موچین کردن: کندن بیش از حد موها به طور ناگهانی ممکن است به پوست یا فولیکول مو آسیب برساند که می‌تواند منجر به تحریک یا عفونت شود. برای موچین کردن، جفت موچین مخصوص ناحیه تناسلی خود را ضدعفونی کنید. پوست را محکم نگه دارید، انتهای مو رابین دوشاخه موچین بگیرید و موها را به‌آرامی در جهت رشد موها بکشید.

مزیت لیزر بیکینی نسبت به اپیلاسیون

اپیلاسیون: اپیلاسیون می‌تواند با برداشتن نواحی وسیعی از موها از ریشه، در ازبین‌بردن موها برای مدت‌زمان طولانی بسیار مؤثر باشد. همچنین می‌تواند خارش را با رشد مجدد موها کاهش دهد. باید در نظر داشت که اپیلاسیون معمولاً در خانه ایمن است، اما بهتر است که توسط یک متخصص انجام شود. اگر پوست حساسی دارید، اپیلاسیون می‌تواند به طرز غیرقابل‌تحملی دردناک باشد یا باعث تحریک و عفونت شود.

 برای اپیلاسیون توسط خودتان باید توجه داشته باشید که از نوارهای موم و اپیلاسیون بدون نسخه استفاده کنید. ناحیه‌ای که می‌خواهید اپیلاسیون کنید را بشویید و ضدعفونی کنید. موم گرم و نوار اپیلاسیون را روی ناحیه بمالید و در آخر نوار را محکم اما ملایم از پوست جدا کنید.

لیزر کردن: ممکن است سؤال شما هم باشد که آیا لیزر بیکینی باعث ازبین‌رفتن موهای زائد می‌شود؟ و یا لیزر کردن بیکینی چطور انجام می‌شود؟ در ادامه به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

حتما بخوانید:  کدام دستگاه بهتر هست ؟اشنایدر پلاس یا الکساندریت!

 برای ازبین‌بردن موهای زائد به روش لیزر، زمان بیشتری باید بگذارید زیرا در این روش به‌جای کوتاه‌کردن یا برداشتن موها، به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند.

خرید دستگاه لیزر مو و لیزر ناحیه تناسلی می‌تواند بهترین گزینه برای ازبین‌بردن موهای زائد باشد به شرطی که در یک مرکز مجاز و دارای مجوز خاص که در این درمان‌ها تخصص دارد، لیزر در ناحیه بیکینی انجام دهید. در لیزر، پزشک یا متخصص پوست، از دستگاه لیزر روی پوست برهنه شما استفاده می‌کند که این دستگاه نور متمرکز را به فولیکول‌های مو می‌فرستد.

حرارت ناشی از لیزر باعث ضعیف شدن یا ازبین‌رفتن فولیکول‌های مو می‌شود و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. شما معمولاً قبل از اینکه فولیکول‌های مو به‌اندازه کافی آسیب ببینند، باید چندین درمان را انجام دهید تا رشد مو برای مدت طولانی متوقف شود. توجه داشته باشید که همه دستگاه‌های لیزری توسط سازمان غذا و دارو تأیید نشده‌اند. لازم است این نکته را هم بدانیم که بدن هر فردی به لیزر ناحیه تناسلی واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. برخی از افراد عوارض جانبی جزئی را گزارش می‌کنند، اما اکثر عوارض جانبی در عرض چند ساعت پس از درمان کاهش می‌یابد پس اگر مشکلی برای شما پیش آمد نگران نباشید.

لیزر ناحیه تناسلی در مردان و زنان زیر نظر متخصص

لیزر بیکینی

بزرگ‌ترین مزیت لیزر ناحیه تناسلی این است که خیلی دردناک نیست. اکثر اشخاص، فقط ناراحتی جزئی را احساس می‌کنند و اغلب با احساس چسباندن یک نوار لاستیکی به پوست مقایسه می‌شود. قبل از انجام لیزر، تکنسین شما از روش‌های خنک‌کننده برای تسکین پوست استفاده می‌کند این کار میزان درد شما را کاهش می‌دهد. بعد از درمان لیزری در ناحیه واژن، رابطه جنسی می‌تواند دردناک‌تر از قبل شود.

اولین قدم برای لیزر ناحیه تناسلی، گرفتن وقت از یک کلینیک موفق در این زمینه است. در طول مشاوره، تکنسین شما برآوردی از تعداد جلسات لیزر موردنیاز را به شما ارائه می‌دهد. آنها همچنین توضیح می‌دهند که چگونه این فرایند را دنبال کنید و قبل و بعد از هر کاری چه باید کرد همچنین برای به‌حداقل‌رساندن عوارض جانبی و مشاهده بهترین نتایج، مهم است که تکنیک‌هایی که به شما داده شده است را در روزها و هفته‌های قبل از درمان انجام دهید.

حدود شش هفته قبل از درمان، باید اپیلاسیون را متوقف کنید، زیرا فولیکول مو باید سالم باشد تا لیزر کار کند. شما همچنین باید برنزه کردن را متوقف کنید تا سطح پوست شما ملانین طبیعی در طول درمان داشته باشد. در روزهای منتهی به درمان شما باید از مصرف برخی داروها مانند داروهای رقیق‌کننده خون و مسکن‌ها خودداری کنید. تکنسین شما همچنین ممکن است از شما بخواهد که یک روز قبل از اولین جلسه خود منطقه را اصلاح و تمیز کنید.

عوارض لیزر بیکینی چه مواردی ممکن است باشد؟

عوارض لیزر بیکینی چه مواردی ممکن است باشد؟

بدن هر فردی به لیزر ناحیه تناسلی واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. برخی افراد عوارض جانبی جزئی را گزارش می‌دهند. معمولاً در چند ساعت اول بعد از جلسه، پوست متورم یا قرمز می‌شود. لیزر موهای زائد خطرات کمی دارد، حتی اگر در ناحیه بیکینی هدف قرار گیرد.

در صورت انجام لیزر ناحیه تناسلی، هفت مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید را بررسی می‌کنیم:

1) سوزش موقت که منجر به تاول خفیف یا پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود.

حتما بخوانید:  علت شات نزدن دستگاه لیزر و راه حل های آن

2) قرمزی خفیف پوست

3) تغییرات موقتی رنگ‌دانه، به‌ویژه در افراد با پوست تیره

4) تورم خفیف ناحیه تحت درمان

5) بسیاری از بیماران لیزر ناحیه تناسلی این احساس را به‌عنوان یک نوار لاستیکی که به پوست می‌چسبد توصیف می‌کنند.

6) ضربان قلب نامنظم، تنفس کند و سایر عوارض جدی به‌ندرت ممکن است رخ دهد.

7) لیزر ناحیه تناسلی می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست، سوختگی، زخم و جوش‌های شبیه آکنه شود.

مراقبت‌های بعد از لیزر بیکینی

مراقبت‌های بعد از لیزر بیکینی را حتماً جدی بگیرید.

بعد از جلسات و بین جلسات از پوست خود محافظت کنید، حداقل تا 2 هفته پس از درمان از قرارگرفتن پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش (نور خورشید یا تخت‌های آفتاب) یا برنزه شدن خودداری کنید. این کار به‌منظور به‌حداقل‌رساندن تیرگی پوست (افزایش رنگ‌دانه) است. از درمان‌های حرارتی مانند آبگرم، اتاق بخار و سونا به مدت 7 روز اجتناب کنید.

از شستشوی زیاد یا اعمال فشار روی پوست به مدت 4-5 روز خودداری کنید. این کار به‌منظور بهبودی پوست درمان شده و جلوگیری از هرگونه عفونت است. تا 72 ساعت پس از درمان از اصلاح کردن با تیغ در ناحیه تحت درمان خودداری کنید. حداقل تا 48 ساعت از ورزش‌کردن بپرهیزید. از حمام داغ و دوش آب گرم به مدت 48 ساعت دوری کنید.

از هر چیزی که حاوی کلر (به‌عنوان‌مثال شناکردن در استخرها) است به مدت 48 ساعت اجتناب کنید. حداقل 48 ساعت از آرایش روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید و همچنین از استفاده از محصولات معطر یا کرم‌های سفیدکننده به مدت 48 ساعت دوری کنید. در صورت بروز تاول یا پوسته‌پوسته شدن، از خاراندن ناحیه درمان خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد زخم شود. در طول دوره کامل درمان از اپیلاسیون نکنید.

برای کاهش درد، ناراحتی یا سوزش، از کیسه یخ روی ناحیه تحت درمان استفاده کنید، همچنین می‌توانید تا 3 روز بعد از درمان از ژل آلوئه‌ورا یا کرم‌های آرام‌بخش استفاده کنید. برای جلوگیری از اصطکاک در ناحیه تحت درمان به مدت 48 ساعت لباس‌های گشاد بپوشید. به مدت 48 ساعت ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید و همین‌طور مقدار زیادی آب بنوشید.

نتیجه گیری لیزر ناحیه تناسلی در مردان و زنان

جمع بندی

هیچ روش درست یا غلطی برای رسیدگی به موهای ناحیه تناسلی وجود ندارد، بنابراین همه چیز به ترجیح شخصی بستگی دارد. به یاد داشته باشید که موهای ناحیه تناسلی همه شبیه هم نیستند و ژن ها و سلامت کلی شما در رشد و کیفیت مو نقش دارند. مردان و زنان با انواع پوست گوناگون امروزه قادرند موهای ناخواسته صورت و بدن را به‌سرعت، ایمن با کمک لیزر موهای زائد از بین ببرند.

اگرچه روش های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد ولی لیزر یکی از بهترین روش های حذف دائمی موهای زائد می باشد که مزیت های بسیاری نسبت به سایر روش ها دارد

 لیزر ناحیه تناسلی، باهدف قراردادن و آسیب رساندن به ریشه موها، موهای ناخواسته را به طور دائم از بین می‌برد. در این مقاله به فواید و عوارض ناشی از لیزر ناحیه تناسلی و پوست بدن پرداختیم و متوجه شدیم بهترین راه برای ازبین‌بردن موهای زائد بدن و بیکینی، لیزر بدن و لیزر قسمت بیکینی است.

با خرید دستگاه لیزر موهای زائد از بروزترین فناوری های لیزر در تجهیز گستر لیزر که یکی از شرکت های پرطرفدار و معتمد در حوزه زیبایی می باشد زیبایی را به خود و پوستتان به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود