مراقبت های قبل و بعد از لیزر مو

زیبایی و تمیزی برای انسان جهان امروز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همه در تلاش‌اند که تاحدامکان، خود را زیبا جلوه دهند. یکی از مواردی که در نظر خیلی از افراد بر زیبایی ظاهری انسان تأثیر منفی می‌گذارد، داشتن موی زائد است. یکی از به‌روزترین و مؤثرترین روش‌های ازبین‌بردن موی زائد، لیزر کردن بدن است. اما برای مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه‌کارهایی باید انجام شود؟

تا چند دهه گذشته ازبین‌بردن موهای زائد یکی از سخت‌ترین راه‌های افزایش زیبایی و اهمیت به بهداشت فردی بود. اما به لطف پیشرفت تجهیزات و علم پزشکی شاهد روش‌های بی‌خطر و آسان برای رفع موهای زائد هستیم. دستگاه‌های بسیاری جهت لیزر کردن مو وجود دارند که تنظیمات و نحوه استفاده هرکدام با دیگری متفاوت است. در ادامه نحوه لیزر و مراقبت‌های قبل و بعد از رفع موهای زائد را بررسی خواهیم کرد. در ادامه این مقاله از شرکت تجهیز گستر لیزر به شما یاداور می شویم که چه مراقبت هایی قبل و بعد از لیزر موهای زائد صورت پذیرد؟

اهمیت لیزر موهای زائد
مهم ترین دلایل لیزر مو

لیزر موهای زائد

امروزه باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه‌های گوناگون، نیاز انسان به ازبین‌بردن موهای زائد بدن، در نظر گرفته شده و دستگاهی جهت برآورده ساختن این نیاز طراحی شده است. روش‌های دیگر برای ازبین‌بردن موهای زائد، دائمی نبوده و اکثراً با درد یا ضخیم‌تر شدن مو همراه هستند؛ لذا افراد زیادی تمایل به استفاده از روش لیزر دارند. دستگاه لیزر به این صورت عمل می‌کند که نوری با طول موج و نقطه تابش مشخص، بر پوست تابیده و وارد رنگ‌دانه‌ها و ملانین‌های پوست می‌شود. سپس این نور به فولیکول‌های مو منتقل شده و آن‌ها را نابود می‌کند. آسیب دستگاه لیزر باید تنها به فولیکول مو رسیده و رنگ‌دانه آن نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد. همچنین تمامی افراد متقاضی دستگاه لیزر موهای زائد، باید اطلاعات لازم درمورد مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد را دریافت نمایند.

با خرید دستگاه لیزر مو زائد از بروزترین فناوری های لیزر در تجهیز گستر لیزر که یکی از شرکت های پرطرفدار و با اعتماد در حوزه زیبایی می باشد زیبایی را به خود و پوستتان به ارمغان بیاورید.

لیزر صورت قبل و بعد

لیزر صورت یک روش پیشرفته برای بهبود ظاهر پوست صورت است. لیزر صورت می تواند از بین بردن چین و چروک، جوش های سر سیاه، لک های قهوه ای، جای زخم و آثار دیگری که باعث پیری پوست می شوند، کمک کند. لیزر صورت با استفاده از نور متمرکز، لایه های بالایی پوست را برداشته و لایه های زیرین سالم تر و جوان تر را نشان می دهد .

حتما بخوانید:  بهترین دستگاه لاغری موضعی

قبل از لیزر صورت، باید با پزشک مشورت کنید و از انجام هرگونه فعالیتی که ممکن است پوست شما را تحریک کند، خودداری کنید. مثلا از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند، مانند آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین E، حداقل دو هفته قبل از لیزر صورت خودداری کنید. همچنین از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از لوسیون های مرطوب کننده، اسکراب ها و محصولات مراقبت از پوست دیگر، پرهیز کنید.

بعد از لیزر صورت، پوست شما ممکن است حساس، قرمز و تورم داشته باشد. این علائم معمولا در عرض چند روز تا چند هفته بهبود می یابند. برای کاهش درد و التهاب، می توانید یخ یا کمپرس سرد روی پوست خود بگذارید. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای حداقل شش ماه بعد از لیزر صورت، اجتناب کنید و همیشه کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا بزنید. از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر نیز خودداری کنید زیرا می توانند فرآیند بهبودی پوست را کند کنند.

لیزر صورت می تواند نتایج مثبتی برای زیبایی و جوانی پوست شما داشته باشد. اما برای داشتن یک تجربه موفق و ایمن، باید قبل و بعد از لیزر صورت، به مراقبت های لازم از پوست خود اهمیت بدهید.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد
چه فعالیت های قبل از لیزر صورت گیرد و چه کارهایی صورت نگیرد؟

قبل از لیزر چه‌کارهایی انجام شود؟

دانستن مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد یکی از ضروری‌ترین موارد به هنگام آغاز فرایند لیزر است. خیلی از افراد بدون دانستن این موارد و میزان حساسیت پوست خود، اقدام به لیزر موهای زائد خود می‌کنند. از طرفی تعدادی از کلینیک‌ها نیز که تنها به فکر درآمد خود هستند، تلاشی جهت آگاه‌سازی این افراد نمی‌کنند؛ لذا ما قصد داریم تا تعدادی از موارد مراقبت‌های قبل از لیزر موهای زائد را در این بخش مطرح کنیم.

  • در صورت وجود انواع زخم و سوختگی از لیزر نواحی زخم شده خودداری کنید.
  • دو الی سه ماه پیش از لیزر از روش‌های ازبین‌بردن مو مانند اپیلاسیون و اپی لیدی خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت پیش از لیزر، تمامی موهای زائد ناحیه مذکور را با ژیلت، شیو کنید.
  • پیش از لیزر از هیچ‌گونه کرم استفاده نکرده و سطح پوست خود را عاری از هرگونه ماده اضافی مانند مواد آرایشی نمایید.
  • یک ماه قبل از لیزر، از دستگاه‌های برنزه کردن پوست مانند سولاریم و داروهای لایه بردار پوست استفاده نکنید.
  • در صورت استفاده از هرگونه دارو، نام و دلیل مصرف را با اپراتور لیزر در میان بگذارید.
  • از لیزر موهای کرکی و نازک پرهیز نمایید.

پس از لیزر مو چه‌کارهایی صورت گیرد؟

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد پس از لیزر کردن موها پایان نیافته و افرادی که جهت نابودی موهای زائد خود، از این روش استفاده می‌کنند، باید از جزئیات مربوط به مراقبت‌های پس از لیزر نیز آگاه باشند. این موارد به شرح زیر است:

  • پس از لیزر، ناحیه لیزر شده را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • پس از لیزر از پمادهای ترمیم‌کننده و ضدلک مانند زینک اکسید استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت پس از لیزر از شستن ناحیه لیزر شده با آب گرم بپرهیزید.
  • در فواصل بین جلسات لیزر، از برنزه کردن پوست و استفاده از انواع وکس، موچین و اپی لیدی در نواحی لیزر شده خودداری کنید.
  • فواصل بین جلسات باتوجه‌به نظر پزشک، معمولاً بین چهار الی شش هفته در نظر گرفته می‌شود.

بطور خلاصه وار مراقبت های بعد از لیزر مهم است تا پوست شما به خوبی بهبود یابد و عوارض ناخواسته را کاهش دهد. برخی از مراقبت های بعد از لیزر عبارتند از:

– از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و از کرم های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا استفاده کنید.
– از محصولات تیز، الکلی یا محرک بر روی پوست خود استفاده نکنید و پوست خود را به آرامی با آب ولرم و صابون ملایم بشویید.
– از خارش یا لمس پوست مورد درمان خودداری کنید و از پنبه یا گاز استریل برای پوشاندن آن استفاده کنید.
– از مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید و در صورت لزوم از داروهای ضد درد یا ضد ورم استفاده کنید.
– از اعمال یخ یا کمپرس سرد بر روی پوست مورد درمان برای کاهش قرمزی یا ورم استفاده کنید.

حتما بخوانید:  درامد اپراتور لیزر مو | آموزش اپراتوری لیزر

این مراقبت ها می توانند به شما کمک کنند تا از نتایج لیزر لذت ببرید و پوست خود را سالم و زیبا نگه دارید.

بروز التهاب و قرمزی پوست از عوارض لیزر موهای زائد
بروز التهاب و قرمزی پوست از عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر مو

با اینکه ازبین‌بردن دائمی مو با لیزر بسیار آسان و کم‌خطر است، اما در برخی افراد موجب بروز مشکلات و عوارضی می‌شود. مو یکی از اجزای طبیعی بدن انسان است و قطعاً ازبین‌بردن آن عوارضی را در پی خواهد داشت. اما این عوارض باتوجه‌به نوع پوست افراد، متفاوت خواهد بود. ممکن است این عوارض در برخی از افراد تنها به التهاب جزئی پس از جلسه لیزر منتهی شود، اما در فردی دیگر، موجب بروز بیماری‌های پوستی خطرناک شود. موارد زیر، از جمله عوارضی است که افراد باید در تمامی مراحل مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد نسبت به آن‌ها آگاه باشند.

  • ازبین‌بردن پیاز و اپیدرمی مو و در نتیجه بروز زخم و تیرگی
  • بروز سرطان در صورت استاندارد نبودن دستگاه
  • بروز سوختگی در صورت زیاد بودن درجه دستگاه
  • پوسته‌پوسته شدن پوست
  • کاهش رنگ‌دانه‌های پوست
  • آسیب به چشم در صورت عدم استفاده از عینک‌های مخصوص
  • عفونت‌های پوستی مانند تب‌خال در صورت رعایت‌نکردن موارد بهداشتی توسط اپراتور لیزر

میزان عوارض وارده به پوست، به عواملی مانند مهارت اپراتور، ویژگی‌های دستگاه، رنگ پوست، مدت‌زمان تابش موج لیزر، طول موج دستگاه لیزر، استفاده از خنک‌کننده‌های پوست و اندازه نقطه تابش بستگی داشته و با افزایش طول موج و کاهش مدت‌زمان آن، این عوارض نیز کاهش می‌یابد. همچنین افرادی که پوست تیره دارند، به دلیل داشتن ملانین بیشتر در پوست، بیشتر در معرض این عوارض جانبی لیزر قرار دارند؛ لذا اگر قصد لیزر کردن موهای زائد را دارید، از برنزه و تیره کردن پوست خود بپرهیزید.

نتیجه‌گیری

استفاده از انواع دستگاه‌های لیزر به جهت توانایی بالقوه آن‌ها در ازبین‌بردن دائمی مو زائد، از محبوبیت خاصی برخوردار است. افرادی که قصد لیزر موهای بدن خود را دارند، باید نسبت به مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد آگاهی کامل داشته و تمامی موارد ذکر شده را رعایت نمایند.

2 دیدگاه برای “مراقبت های قبل و بعد از لیزر مو”

  1. مراقبت های قبل و بعد از لیزر مو همیشه یکی از پرسش های کیس های لیزرمون بوده ممنون از مطلب مفیدتون

    • سلام سمیه عزیز
      ممنون از اظهار نظرتون بله مراقبت های قبل و بعد از لیزر یکی از نکات مهم برای هر کیس لیزر هست که اپراتور لیزر موظف به بیان آن به همه مشتریان خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود