تشخیص 3 طول موج الکس، دایود و اندیگ در دستگاه لیزر موهای زائد

یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب و خرید دستگاه لیزر موهای زائد، طول موج های کاری دستگاه می باشد. چراکه نور لیزر با طول موج های مختلف در عمق های مختلف از پوست نفوذ کرده (بستگی به نوع و رنگ پوست و مو) و یکی از فاکتور های تاثیرگذار در میزان جوابدهی دستگاه طول موج اشعه لیزر می باشد.

در این مقاله ابتدا در مورد 3 طول موج معروف الکساندرایت، دایود و اندیگ صحبت می کنیم و سپس یکی از بهترین دستگاه های لیزر مو در بازار ایران معرفی می کنیم. پس با مقاله “لیزر 3 طول موج” از سری مقالات آموزشی گروه فنی تجهیز گستر همراه باشید.

طول موج لیزر چیست؟

طول موج لیزر، فاصله بین دو قله یا دو دره متوالی موج الکترومغناطیسی است که توسط دستگاه لیزر تولید می‌شود. طول موج لیزر، خواص مهمی مانند رنگ، انرژی و نفوذپذیری را مشخص می‌کند. برای مثال، لیزرهای قرمز دارای طول موج بزرگ‌تری هستند از لیزرهای آبی یا فرابنفش. طول موج لیزرها معمولا با واحد نانومتر (ده به توان منفی نه متر) اندازه‌گیری می‌شود.

طول موج الکس دایود اندیگ

در ابتدای پیدایش لیزر ها، همه دستگاه های لیزر مو از طول موج الکس استفاده می کردند و بسیار جوابدهی خوبی نیز داشتند از آنجایی که این دستگاه ها در کشور های اروپایی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند  و در اروپا رنگ پوست ها روشن و افراد دارای موهای زائد با ریشه قوی نیستند این دستگاهای الکس یا الکساندرایت به خوبی در حذف موهای زائد افراد عمل می کردند.

اما زمانی دستگاه های لیزر با طول موج الکساندرایت به کشور های آسیایی، امریکای جنوبی و افریقایی صادر شدند به خوبی قبل جوادهی نداشتند و روی بخش اعظمی از موهای زائد تاثیر نداشتند. همین موضوع باعث شد تا طول موج 808 نانومتر یا طول موج دایود در دستگاه های لیزر مورد استفاده قرار بگیرد تا عمق نوذ بیشتری داشته باشد و راحت توسط ملانین ربشه مو جذب شود.

حتما بخوانید:  درامد کار با دستگاه لیزر مو در سال 1402

امروزه از ترکیب 3 طول موج مختلف به نام های الکس، دایود و اندیگ در دستگاه های لیزر استفاده می شود تا جوابدهی لازم را برای حذف موهای زائد در همه نوع تیپ های پوستی داشته باشد.

اما چطور می توان این مورد را تشخیص داد که دستگاه لیزر کورد نظر با چه طول موجی شات می زند.

دستگاه لیزر 3 طول موج چیست؟

تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد، اموج با طول موج مشخص را به سطح پوست ساطع می کنند. این امواج با طول مشخص به عمق پوست نفوذ کرده و ریشه مو را تخریب می کند.

یکی از پرکاربرد ترین طول موج ها برای حذف موهای زائد طول موج دایود یا 808 نانومتر است. طول موج پرکاربرد دیگر طول موج الکساندرایت یا 755 نانومتر می باشد.

اما جالب است بدانید جدید ترین و به روز دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا از سه طول موج الکس (755nm)، دایود (808nm) و اندیگ (ND-Yag 1064 nm) به صورت ترکیبی برای حذف موهای زائد استفاده می کنند و جوابدهی بسیار بالاتری نسبت به دستگاه های قدیمی تر دارند.

طول موج یا عمق نفوذ

چطور به عنوان یک خریدار متوجه شویم دستگاه لیزر با هر سه طول موج کار می کند؟

متاسفانه در بازار گاهی با فروشنده هایی روبروی می شویم که برای فروش دستگاه، ویژگی هایی را به دستگاه های لیزر خود نسبت می دهند که در عمل درست نبوده و باعث خرید یک دستگاه کم کیفیت از جانب خریدار و در نتیجه عدم جلب رضایت مشتریان ایشان می شود.

ما در این مقاله روش های ساده ای برای تشخیص این مورد قیمت دستگاه لیزر موهای زائد مطلب آموزش می دهیم. لطفا تا انتهای این مقاله با من همراه باشید و چنانچه به مشاوره بیشتری نیاز دارید با من یا همکاران من تماس بگیرید.

حتما بخوانید:  هرآنچه باید درباره دستگاه لاغری coolsculpting بدانید

در ابتدا باید بدانید که اشعه لیزر با طول موج الکس یا الکساندرایت (755nm) یک نور مرئی به رنگ قرمز روشن و اشعه لیزر با طول موج دایود (808nm) یک نور مرئی به رنگ قرمز می باشد.

و اشعه لیزر با طول موج اندیگ (1064nm) یک نور نامرئی است که با چشم قابل روئیت نیست.

تشخیص با چشم غیر مصلح

وقتی با دستگاه لیزر با سه طول موج واقعی روی بدن شخص مراجعه کننده شات می زنید اگر به رنگ نور لیزر نگاه کنید فقط دو رنگ قرمز و قرمز روشن که متعلق به طول موج های دایود و الکساندرایت است را می بینید.

نکته مهم: لطفا لطفا اصلا به صورت مستقیم به نور لیزر نگاه نکنید ممکن است چشم شما در دراز مدت آسیب جدی ببیند این موضوع فقط برای یک بار تست آن هم با رعایت نکات ایمنی و زدن عینک و دید مایل پیشنهاد می شود.

حال اگر به بار های لیزربار حین شات زدن نگاه کنید (با رعایت نکات ایمنی) می بینید که چندین بار از بار های لیزر بار حین شات زدن روشن نمی شود. بار هایی که حین شات زدن روشن نمی شوند در واقع بار هایی هستند که طول موج اندیگ که غیر قابل روئیت هستند را ساطع می کنند.

در دستگاه های لیزر دو طول موج و تک طول موج وقتی به بار های مختلف نگاه می کنید متوجه می شوید که همه بار ها روشن شده و دارای یک رنگ و یا دو رنگ هستند.

حال از کجا متوجه شویم که بار هایی که روشن نمی شوند سالم اند و طول موج اندیگ ساطع می کننده؟ شاید دلیل روشن نشدن این بار ها سوختگی و خرابی بار ها باشد!!!!!!

حتما بخوانید:  لیزر موهای زائد دایود

جواب این سوال ساده است زیرا بار ها در لیزر بار به صورت سری متصل هستند و چنانچه یکی ار آن ها سوخته باشد بقیه هم روشن نمی شوند.

تشخیص با چشم مصلح

اول و ساده ترین راه تشخیص استفاده از چشم مسلح و یا عینک های مخصوص است که باعث می شود اشعه لیزر با طول موج اندیگ هنگام شات زدن لیزربار دستگاه دیده شود.

معرفی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد سه طول موج 

قطعا یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا دستگاه لیزر اشنایدر آلمان است. این دستگاه با تاباندن نور با سه طول موج الکساندرایت، دایود و اندیگ توسط لیزربار قدرتمند خود که توسط شرکت کوهرنت امریکا تولید شده است، می تواند در کمترن زمان و با کمترین مراجعه، بهترین جوابدهی را برای مشتریان شما به ارمغان بیاورد.

پیشنهاد می شود از دیگر مقالات آموزشی-مشاوره ای شرکت تجهیز گستر لیزر دیدن نمایید قطعا شما را برای داشتن یک کلینیک مدرن و پربازده کمک خواهد کرد. چناچه قصد خرید دستگاه لیزر موهای زائد را دارد مقاله راهنمای خرید دستگاه لیزر را مطالعه نمایید.

دستگاه های لیزر با تنوع بالایی در بازار ایران یافت می شود ولی همیشه یک سری دستگاه ها با استقبال بیشتری رو به رو می شوند. مثل دستگاه لیزر اشنایدر یا دستگاه لیزر تیتانیوم. برای انتخاب دستگاه مناسب حتما با شرکت های مطرح این حوزه از جمله شرکت تجهیز گستر لیزر مشورت کنید و برای پشتیبانی این دستگاه ها از این شرکت ها کمک بگیرید.

2 دیدگاه برای “تشخیص 3 طول موج الکس، دایود و اندیگ در دستگاه لیزر موهای زائد”

  1. سلام وقت شما بخیر می خواستم بدونم دستگاه لیزر خانگی هم کیفیت دستگاه های بزرگ را دارد و می توان برای استفاده شخصی در منزل از آن ها استفاده کرد و همان نتیجه را گرفت؟

    • سلام وقت بخیر طبیعتا کیفیت کار ستگاه های لیزر موی زائد مطبی بسیار بالاتر است و پیشنهاد می شود برای این کار به مطب های مجهز به دستگاه های لیزر 3 طول موج مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود