شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی

در حال حاضر یکی از مطرح ترین کسب و کار های مرتبط با زیبایی و پزشکی با توجه به درامد بالای آن، تاسیس کلینیک زیبایی می باشد زیرا امروزه خانم ها و آقایان برای انجام امور مربوط به زیبایی فیزیکی بدن و صورت خود به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند. به دلیل همین استقبال زیاد، تقاضا برای تاسیس کلینیک های زیبایی نیز روز به روز بیشتر می شود. در این مقاله و همچنین در کامنت های این مقاله شرایط و مجورهای تاسیس کلینیک زیبایی را بررسی می کنیم.

نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی

اگر می‌خواهید یک کلینیک زیبایی راه اندازی کنید، باید چند مرحله را طی کنید. قبل از تشریح این مراحل بهتر است بدانیم برای انجام امور مربوط به زیبایی حتما نیاز به تاسیس کلینیک زیبایی نیست شما به راحتی می توانید بدون اینکه مراحل سخت راه اندازی کلینیک زیبایی را طی کنید با همکاری کلینیک های زیبایی موجود در خدمات خود را ارائه دهید.

مثلا برای راه اندازی لاین لیزر موهای زائد نیاز نیست خودتان به عنوان سرمایه گذار کلینیک زیبایی تاسیس کنید و اصلا راه اندازی کلینیک زیبایی برای یک لاین خدمات اصلا کار عاقلانه ای نیست. شما فقط کافیست با مطب ها و کلینیک های محل مورد نظرتان صحبت کنید تا لاین درخواستی را به شما واگذار کنند. ولی چنانچه قصد سرمایه گذاری و راه اندازی همه لاین ها در کلینیک خود هستید بهتر است ادامه این محتوا را بخوانید.

مراحل اولیه راه اندازی کلینیک زیبایی

اول از همه، باید بازاریابی و تحقیقات بازار را انجام دهید و نیازها و انتظارات مشتریان خود را بشناسید

دوماً، باید محل مناسبی را برای کلینیک خود انتخاب کنید و مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه دریافت کنید.

سوماً، باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای ارائه خدمات زیبایی را تهیه کنید و با پزشکان و کارکنان متخصص همکاری کنید.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما می توانید دستگاه های ضروری برای مطب یا کلینیک زیبایی خود را از شرکت صاحب نام تجهیز گستر لیزر به ادرس اینترنتی tgmed.ir تهیه کنید. برای مشاوره کارشناسان این شرکت تجربه و تخصص کافی را دارا هستند.

چهارماً، باید برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی را طراحی و اجرا کنید و از راه‌های مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

پنجماً، باید کیفیت خدمات خود را ارزیابی و بهبود بخشید و از رضایت مشتریان خود اطمینان حاصل کنید.،این مراحل می‌توانند به شما کمک کنند تا یک کلینیک زیبایی موفق و پرطرفدار راه اندازی کنید.

شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی

اگر احساس می کنید که می توانید یک کلینیک زیبایی راه اندازی کنید باید قبل از هر کاری اطلاعاتی در مورد این موضوع کسب کنید و آشنایی مختصری با آن پیدا کنید. در این بخش شما را با تمام مطالب مورد نیز در این زمینه آشنا می کنیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به تاسیس یک کلینیک زیبایی کنید.
در حال حاضر کلینیک های بسیار زیادی در کشور و شهر های مختلف وجود دارد که همگی با یکدیگر رقابت می کنند و اگر شما بخواهید یک مرکز جدید را راه اندازی کنید باید بتوانید با مراکز موجود و قدیمی رقابت کنید. برای این کار ابتدا باید سعی کنید که مرکز خود را به صورت برجسته به همگان معرفی کنید. از این رو می توانید از روش ها مختلفی استفاده کنید. از بهترین و مهم ترین این روش ها می توان به سرویس دهی متمایز، تبلیغات متفاوت، استفاده از افراد متخصص، تجهیزات مدرن و بروز، قیمت مناسب، تمیز و بهداشتی بودن محل کار و …. اشاره کرد. با انجام این کار ها می توانید کلینیک زیبایی خود را در بین تمام کلینیک های موجود برجسته کنید و باعث افزایش مراجعه کننده ها شوید.

مجوز کلینیک زیبایی از وزارت بهداشت

معمولاً برای راه اندازی و عملکرد یک کلینیک زیبایی، از مجوزها و مجوزهای مختلف از سوی وزارت بهداشت عمومی یا سازمان‌های مربوطه در هر کشور استفاده می‌شود، این مجوزها ممکن است شامل مواردی مانند مجوز بهداشت، مجوز فنی، مجوز ساختمانی و یا مجوزهای دیگر مورد نیاز برای ایمنی و حرفه‌ای بودن فعالیت‌های آن کلینیک باشد.

حتما بخوانید:  انواع روش های جوانسازی پوست

در هر کشور،الزامات واجب برای کسب مجوز کلینیک زیبایی ممکن است متفاوت باشد، این معمولاً شامل ملاحظاتی نظیر آموزش متخصصان، استفاده از تجهیزات استاندارد و بهداشتی، توانایی مدیریت صحیح ضایعات پزشکی و رعایت قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی و امانت اطلاعات بیماران می‌شود.

مهم است که قبل از اعتماد به یک کلینیک زیبایی، از داشتن مجوزهای لازم و رعایت معیارهای بهداشتی و قانونی مطمئن شوید، اینکه آیا چنین مجوزهایی در اختیار یک کلینیک قرار دارد یا خیر، بستگی به مقررات کشور و نظام قضایی آن دارد.

موسسه زیبایی بدون پزشک

موسسه زیبایی بدون پزشک یک مرکزی است که خدمات زیبایی و آرایشی را به مشتریان ارائه می‌دهد، این مرکزها نمی‌توانند خدمات درمانی مانند تجویز دارو، تزریق ژل و بوتاکس، کاشت مو و لیزر پوست و مو را انجام دهند. برای ارائه این خدمات، باید مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دریافت کرده و با پزشک متخصص همکاری کرد.

تجهیز کلینیک زیبایی

درآمد کلینیک های زیبایی

یکی از مهم ترین مسائل برای تمام افراد و کسانی که قصد دارند، یک کار جدید را راه بیاندازند، میزان هزینه و درآمدی است که از کسب و کار جدید به دست خواهند آورد. این کسب و کار به نسبت سرمایه ی زیادی را لازم دارد اما به تناسب آن درآمد بسیار زیادی را نیز می تواند برای افراد به وجود خواهد آورد. در نتیجه اگر سرمایه ی کافی برای شروع این کسب و کار دارید، باید بدانید که سوددهی و درآمد آن نیز می تواند در شرایط نرمال بیشتر از حد انتظار نیز باشد.
یکی از بهترین کار ها برای افزایش زیبایی و خاص بودن مرکز، استخدام یک طراح داخلی و دکوراسیون می باشد. این مورد برای افرادی مناسب است که بودجه ی کافی برای این امر داشته باشند. اگر مشکل بودجه و هزینه ندارید، حتما از یک طراح کمک بگیرید تا با نظر او بتوانید به بهترین شکل، ساختمان و اتاق های کلینیک را تزئین تمایید. زیبایی و ظاهر یک کلینیک تاثیر زیادی روی مراجعه کننده ها دارد و بدون شک تعداد آن ها به مرور زمان بیشتر خواهد شد و شما می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

اشنایدر پلاس

شرایط تاسیس کلینیک زیبایی

برای تاسیس یک کلینیک زیبایی باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید. از مهم ترین شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 باید برای کلینیک خود یک نام منحصر به فرد و خاص انتخاب کنید. زیرا اگر اسم انتخابی شما با دیگر اسامی موجود شباهت داشته باشد، درخواست شما رد می شود و باید نام جدیدی انتخاب کنید.
 شما باید برای تاسیس یک کلینیک زیبایی، در ابتدای امر مجوز آن را دریافت کنید. این مجوز به شما اجازه می دهد که خدمات زیبایی را در این کلینیک انجام دهید اما باید بدانید که حق تجویز دارو و انجام درمان دیگر در این مرکز مجاز نمی باشد.
 شما باید مرکز درمانی و زیبایی خود را به ثبت برسانید زیرا در صورت انجام این کار، کلینیک شما حالت رسمی و قانونی به خود می گیرد و افراد نگاه مثبت تری به شما خواهند داشت.
 یکی از شرایط مهم تاسیس، آگاهی شما در مورد خدماتی است که باید در این مرکز زیبایی و درمانی انجام دهید. زیرا اگر آگاهی کافی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است پروانه ی شما باطل شود.
 ثبت مرکز زیبایی شما باعث می شود که امکان رقابت برای شما مهیا شود و بتوانید خود را با مراکز مشابه مقایسه کنید و عملکرد خود را ارزیابی کنید.

شرایط تاسیس کلینیک زیبایی

مجوز کلینیک زیبایی

ابتدایی ترین کار برای شروع یک کسب و کار جدید، دریافت مجوز می باشد زیرا بدون مجوز نمی توان هیچ کاری را پیش برد. برای دریافت مجوز تاسیس یک کلینیک باید از نظام پزشکی و وزارت بهداشت، پروانه ی خدمات زیبایی را بگیرید. برای این کار دو راه پیشنهاد می شود یا خودتان یک پزشک متخصص زیبایی (پوست و مو) باشید تا بتوانید این پروانه را دریافت کنید یا هم به عنوان سرمایه گذار یک متخصص زیبایی را استخدام نموده و از مدرک این پزشک متخصص زیبایی برای اخذ مجوز کلینیک زیبایی استفاده کنید. لازم به ذکر است که این قوانین با توجه به فاکتور های مختلف در شهر های گوناگون متفاوت هست حتی در بعضی کلان شهر ها برای داشتن یک کلینیک زیبایی با تعداد خدمات بالا استخدام تنها یک پزشک متخصص کافی نمی باشد.

حتما بخوانید:  تفاوت های کلی دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

در این مقاله سعی شده تمامی موارد مربوط به شرایط اخذ مجوز کلینیک زیبایی به اختصار شرح داده شود ولی بهتر است در صورت جدی بودن قصد خود برای تاسیس کلینیک زیبایی برای اطلاعات تکمیلی به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهر خود مراجعه نمایید.

سوال: چرا بسیاری از مراکز زیبایی بدون داشتن مجور کلینیک زیبایی فعال هستند؟ پاسخ: برای انجام امور مربوط به زیبایی حتما نیاز به داشتن مجوز کلینیک زیبایی نیست مثلا پزشکان عمومی میتوانند با اخذ پروانه مطب به انجام برخی امور زیبایی مثل تزریق ژل و بوتاکس بپردازند.

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

خدمات یک کلینیک زیبایی

در کلینیک های زیبایی خدمات مختلفی ارائه می شود که هر کدام از آن ها نیاز به تجهیزات و متخصصین مربوط به خود می باشند. البته توجه داشته باشید که خدمات ارائه شده توسط کلینیک های زیبایی، در جهت زیبایی بیشتر افراد می باشند. از مهم ترین این خدمات زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 جراحی های بینی یکی از محبوب ترین جراحی هایی به شمار می رود که خانم ها و آقایان زیادی آن را برای زیبایی بیشتر انجام می دهند. این مورد یکی از اصلی ترین خدماتی است که در کلینیک زیبایی انجام می شود.
 جراحی های مربوط به لاغری و تناسب اندام از دیگر خدماتی است که در کلینیک های زیبایی انجام می شود. جراحی های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توان تمام آن ها را در این مراکز انجام داد.
 یکی دیگر از خدمات مهم این مراکز، کاشت مو می باشد. خانم ها و آقایانی که از کم بودن موهای خود اذیت می شوند، می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
 تزریق بوتاکس، تزریق ژل و روش های جوانسازی پوست نیز در این مراکز انجام می شود.

لیزر موهای زائد یکی از خدمات ثابت و پردرامد هر کلینیک زیبایی محسوب می شود دقت داشته باشید در خرید دستگاه لیزر موهای زائد با مشاورین خبره از جمله شرکت تجهیز گستر لیزر مشورت کنید.
 از دیگر خدمات مخصوص این کلینیک ها می توان به مزوتراپی، لیفت ابرو، درمان بیماری های پوست و مو، لاغری و …. اشاره کرد.

خدمات مورد نیاز در یک کلینیک زیبایی

مدارک مورد نیاز برای ثبت یک کلینیک

اگر می خواهید یک کلینیک زیبایی را ثبت کنید، باید مدارک مختلفی را به همراه خود داشته باشید و از آن ها استفاده کنید. به طور مثال شما باید مدارک شناسایی، کد پستی ساختمان کلینیک، آدرس محل کلینیک و … را همراه خود داشته باشید و آن ها را با خود به مرکز ثبت اطلاعات ببرید. در کنار این موارد باید از قبل، چند نام منحصر به فرد نیز برای کلینیک انتخاب کنید تا در زمان ثبت به مشکل بر نخورید.

استخدام پزشک و پرسنل برای کلینیک

یکی از مهم ترین کار ها برای تاسیس یک مرکز، استخدام پزشکان و نیرو های کار مورد نیاز برای راه اندازی مرکز می باشد. با توجه به خدماتی که قرار است در کلینیک انجام شود، باید با پزشکان مختلفی همکاری داشته باشید تا بتوانید مشکلات بیماران را درمان کنید.
علاوه بر پزشک، شما به پرستار و اپراتور های دستگاه ها و تجهیزات نیز نیاز دارید که باید زمان زیادی را نیز صرف استخدام آن ها کنید و دوره های آموزشی لازم را نیز برای آن ها بگذارید.
در کنار این موارد شما باید نیروی کار اداری، حسابدار، منشی و … نیز برای مرکز استخدام کنید تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند. با توجه به افزایش کاربران در دنیای مجازی، شما باید در فضای مجازی نیز فعال باشید و یک مدیر و ادمین فضای مجازی نیز داشته باشید تا بتوانید در اینترنت و برنامه های اجتماعی نیز فعال باشید زیرا می توانید با این کار مرکز خود را به بسیاری از افراد بشناسانید.

حتما بخوانید:  راهنمای گام به گام تعویض آب دستگاه لیزر تیتانیوم

استخدام پزشک برای کلینیک زیبایی

دستگاه های مورد نیاز در کلینیک های زیبایی

زمانی که تصمیم می گیرید یک کلینیک زیبایی را تاسیس کنید باید به همه ی موارد توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین موارد دستگاه ها و امکانات مورد نیاز مرکز زیبایی شما می باشد. شما باید در ابتدا یک ساختمان شیک و زیبا انتخاب کنید که استاندارد های لازم را داشته باشد. به طور مثال باید ساختمان شما از معماری زیبایی برخوردار باشد، آسانسور داشته باشد و فضای کافی برای انجام تمام خدمات داشته باشد. ساختمان تاسیس کلینیک بسیار مهم است زیرا باعث می شود که افراد بیشتر به مرکز شما مراجعه کنند و سود شما نیز بیشتر شود.
در کنار این مورد باید به تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز کلینیک نیز توجه کنید. با توجه به خدماتی که شما در کلینیک زیبایی خود ارائه می دهید، باید دستگاه ها و تجهیزات مختلفی را نیز تهیه کنید. کار با برخی از این دستگاه ها سخت و مشکل است به همین سبب باید اپراتور های مخصوصی را نیز به کار گرفت که دوره های آموزشی مربوطه را طی کرده باشند.

از جمله دستگاه هایی که برای یک کلینیک زیبایی پیشنهاد می شود:

دستگاه لیزر موهای زائد

این روزها لیزر موهای زائد برای اکثر افراد جامعه مخصوصا خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار اشت. انواع دستگاه های لیزر در بازر موجود هستند مثل دستگاه لیزر اشنایدر پلاس. از دستگاه های IPL گرفته تا SH4 و دستگاه های لیزر سه طول موج و چهار طول موج الکساندرایت، دایود و اندگ.

در بازار دستگاه های لیزر تنوع بساری وجود دارد می توان برای معرفی بهترین دستگاه های لیزر بازار می توان به دستگاه لیزر اشنایدر پلاس، دستگاه لیزر کندلا، دستگاه لیزر تیتانیوم اشاره کرد.

دستگاه لاغری کرایولیپولیز

تکنولوژی کرایو در طول سالیان زیاد یکی از مطرح ترین روش های لاغری بوده است امروزه برای خدمات لاغری می توان از انواع دستگاه های کرایولیپولیز با کیفیت بسیار بالا بهره برد.

کلینیک مجهز به دستگاه کول اسکالپتینگ

دستگاه هایفو

خدمات هایفو تراپی در سال های اخیر بخاطر غیر تهاجمی بودن مورد استقبال کلینیک های زیایی قرار گرفته است و درامد بالایی بخاطر این نوع خدمات کسب می کنند. یکی از بهترین دستگاه های هایفو موجود رد بازار دستگاه هایفو 4 بعدی 5 کاره می باشد.

هایفو 4 بعدی 5 کاره

کاربرد هایفو لیفت و جوانسازی پوست می باشد که علاوه بر این می توان از این دستگاه برای خدماتی مثل از بین بردن چین و چروک صورت، از بین بردن جای زخم و جوش، تنگ کردن واژن و … استفاده کرد.

دستگاه کیوسوئیچ و پیکوسکند

این دستگاه برای خدمات رفع تاتو و جوانسازی کاربرد دارد. امروزه در شهر های بزرگ خدمات تاتو با استقبال زیادی مواجه شده است و طبیعتا بسیاری از افراد برای پاک کردن تاتو به کلینیک های زیبایی دارای دستگاه پیکو سکند یا کیوسوئیچ مراجعه می کنند.

برداشتن تتو با لیزر

علاوه بر رفع تاتو میتوان برای خدماتی مثل کربن تاراپی، روشن سازی پوست، رفع کک و مک و .. استفاده نمود.

نکته پایانی

با توجه به مطالب بالا می توان بیان کرد که برای تاسیس یک کلینیک زیبایی باید به موارد مختلفی توجه شود. یکی از مهم ترین این مسائل انجام خدمات زیبایی به وسیله ی افراد متخصص و در اوج بهداشت و تمیزی می باشد. شاید در ابتدای تاسیس یک کلینیک با مشکلات مختلفی مواجه شوید و این کار به نظرتان سخت بیاید. اما بعد از اتمام کار و رسیدن به درآمد، متوجه خواهید شد که این کار ارزشش را داشته است زیرا سود و درآمد این کلینیک ها بسیار بالا می باشد.

42 دیدگاه برای “شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی”

  1. سلام
    روزتان به خیر و سلامتی
    ببخشید من خلاصه میکنم
    با راهنمایی و انتخاب دستگاه ها به شرح ذکر شده در مقاله بالا به چه مساحت آپارتمان و چه وسایلی برای تاسیس یک کلینیک مناسب برای منطقه میر داماد یا جردن سرمایه نیاز است
    آیا سرمایه در گردش هم نیاز است؟
    بنده دکترای مدیریت و برادرم دندانپزشک هستند و قصد سرمایه گذاری در این کار را داریم
    ضمنا صفر تا صد وسایل را با توجه به توافق اولیه در خصوص قیمت از شرکت شما خریداری خواهم کرد
    اشکان تیموری
    منتظر پاسخ شما هستیم
    ۰۹۱۲۱۲۵۶۰۸۸

    • سلام و درود
      پیام شما ارجاع داده شد به همکارانمون قطعا شما رو برای تاسیس کلینیک زیبایی راهنمایی میکنیم.
      با تشکر

    • سلام بله برای تاسیس کلینیک زیبایی باید یک الی دو نفر پرشک با شما همکاری کنن شهر های مختلف شرایط شون فرق داره اینو میتونین از معاونت درمان شهرتون بپرسید

  2. سلام یه سوال دارم من همسرم دندانپزشک هست .ولی خودم یه رشته دیگه خوندم میتونم با پروانه مطب ایشون دوره های پوست و زیبایی ببینم و کار کنم ؟

  3. سلام وقتتون بخیر من رشته ام مهندسی پزشکی هست برای مجوز مرکز لیزر موهای زائدبه پزشک نیازدارم؟واینکه ممنون میشم برآورد هزینه وشرایط رو بیشتر توضیح بدید🙏

    • سلام وقت شما بخیر
      فارغ از رشته تحصیلی برای تجهیز کلینیک زیبایی و یا راه اندازی مرکز لیزر باید در مطب دارای پروانه فعالیت کنید که قطعا به پزشک نیاز دارید.

  4. درود بر شما برای تاسیس مرکز سم زدایی بدن چه مدرک و چه مجوزی از چه ارگانی باید داشته باشم من دستگاه رو خریداری کردم وآموزش های لازم رو دیدم

    • سلام و درود
      در مورد مرکز سم زدایی اطلاعات کافی نداریم بهتر است این مورد را از معاونت درمان علوم پزشکی شهرتون بپرسید.

      • سلام وقت بخیر بنده کدنظام پزشکی مامایی رو دارم، ایا میتونم پروانه فعالیت رو‌ بگیرم، خودم قصد فعالیت ندارم و فقط قصد تاسیس کلینیک زیبایی رو دارم

        • سلام وقت بخیر
          برای تاسیس کلینیک زیبایی (منظور یک کلینیک تخصصی می باشد) باید حداقل یک متخصص پوست با شما همکاری نماید. پروانه مامایی میتونید داشته باشید که با اون تعدادی محدود کار زیبایی میشه انجام داد ولی کلینیک زیبایی نمیتوانید تاسیس کنید.

          • سلام وقت بخیر،از اونجایی که یک ماما میتونه با گذروندن دوره مارشناسی مطب بزنه،آیا میتونه خوش با مدرک خودش کیلینیک هم برنه و هم خودش در اون کار کنه و دکتر های مختلف دیگه رو هم استخدام کنه و کار های متنوعی توی اون کیلینیک انجام بشه؟یا در هر صورت برای کیلینیک زدن به مدرک پزشک نیاز هست؟؟؟

          • سلام وقت بخیر بله در هر صورت برای مرکز لیزر شما یه پزشک نیاز داید.

  5. با سلام.
    چرا در برخی از سایت ها برای تاسیس کلینیک لیزر گفته میشه نیازی به پزشک نیست اما شما در بالا فرمودید حتما نیاز هست؟

    • با سلام
      اطلاع از محتوای سایت های دیگر ندارین ولی شما برای داشتن یک کلینیک زیبایی یا مرکز لیزر به پزشک نیاز دارید.

    • سلام
      بدون داشتن مجوز کلینیک یا مطب نمیتونید این کار رو انجام بدید. برای گرفتن این محوزات به پزشک نیاز دارید.

    • سلام
      قطعا با اخذ مجوز می توانید برای تاسیس کلینیک زیبایی اقدام کنید. ولی داشتن مدرک پرستاری به تنهایی کافی نیست.

    • سلام طبیعتا دندان پزشک ها نمی توانند از دستگاه لیزر مو در مطب خود استفاده نمایند ولی در موارد زیادی این مورد مشاهده شده.

  6. سلام وقت بخیر برای تاسسیس کلینک زیبایی برای ابتدا به ساکن هایفو تراپی چقدر هزینه باید کرد و باید دکتر داشته باشم برای تاسیس و گرفتن مجوز
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام وقت بخیر
      هزینه های تاسیس کلینیک زیبایی بستگی به موارد زیادی داره مثل اخذ مجوز های لازم، اجاره مکان، هزینه های دکور، هزینه های پزسک و اپراتور و …
      ولی برای خرید دستگاه هایفو از 100 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان می توانید هزینه کنید.

  7. سلام فرق بین موئسسه زیبای و کلینیک درچی هست ایا میتوان برای راه اندازی موسسه بدون نیاز پزشک شروع به راه اندازی کرد

  8. سلام وقت بخیر فرق بین موسسه زیبای و کلینیک زیبای درچیست یا در هردو باید پزشک پوست وزیبای مجوز کار بگیرند یا که خیر و برای فقط هایفو تراپی و آر اف و لیزر تتو چقدر باید هزینه کرد

    • سلام مطابق با قانون دندانپزشک نمی تواند از دستگاه لیزر مو استفاده نماید ولی در موارد زیادی این مورد مشاهده شده.

    • با سلام
      خیر با مدرک تغذیه برای اخذ مجوز کلینیک زیبایی نمی توانید اقدام کنید.
      برای این کار باید حتما پزشک متخصص زیبایی داشته باشید.
      پیشنهاد ما در ابتدای کار همکاری با یک پزشک عمومی دارای پروانه مطب می باشد.

    • سلام وقت بخیر برای خرید 5 دستگاه با کارایی های متفاوت برای کلینیک زیبایی و ارائه طبف گوناگونی از خدمات حداقل به 2 میلیارد تومان نیاز است این عدد برای سال 1402 است.
      دستگاه های مثل لیزر دایود – دستگاه هایفو – دستگاه کیوسوییچ – دستگاه کرایو لیپولیز – دستگاه ار اف کویتیشن و ….

    • سلام وقت بخیر
      همانطور که در کامنت های قبل نیز گفته شده برای اخذ مجوز کلینیک زیبایی بسته به شهر خود باید از معاونت درمان شهرتون جویا شوید و طبیعتا برای این کار به پزشک متخصص نیاز دارید.
      پیشنهاد ما این است برای شروع با یک پزشک عمومی دارای پروانه مطب استارت بزنید.
      با تشکر

  9. سلام وقت بخیر، من پرستار هستم و می‌خوام کلینیک زیبایی بزنم
    بدون اینکه تحت نظارت پزشکی باشم آیا این کار ممکنه؟
    حتی در صورت دوره دیدن و گرفتن مدرک و مجوز های لازم آیا یک پرستار به تنهایی می‌تونه کلینیک زیبایی داشته باشه؟ یا تنها درصورت وجود بک پزشک این امر امکان پذیره؟
    لازم به ذکر هست که در شهرستان کوچکی زندگی می‌کنیم.
    و همینطور قرار نیست تزریق ژل یا لیپوساکشن انجام بدیم، فقط در حد بوتاکس و فشیال و میکروبلیدینگ و اینجور کارهای سبک.

    • سلام وقت بخیر برای تاسیس کلینیک زیبایی و ارائه خدمات زیبایی مثل تزریق ژل و بوتاکس یا دستگاه های لیزر و هایفو تراپی حتما باید زیر نظر پزشک و در مکانی دارای پروانه باشید
      لازم به ذکر است گذراندن دوره های تخصصی و اخذ مدرک ان امکان تاسیس کلینیک زیبایی را برای شما مجاز نمی کند.

  10. سلام
    با مدرک “پزشک عمومی” میشه برای “کلینیک” زیبایی اقدام کرد یا باید مدرک متخصص پوست استفاده بشه؟
    منظورم کار زیبایی نیست منظورم خود کلینیک هست

    • سلام و درود
      برای تاسیس کلینیک زیبایی حتما باید با یک پزشک متخصص پوست و مو همکاری کنید. و پزشک عمومی امکان اخذ مجوز کلینیک ندارد.

  11. نقاط قوت
    • عالی هستین
    نقاط ضعف
    • ندارید

    سلام با داشتن دکترای عمومی دامپزشکی و تخصص پزشکی میتونم موسسه زیبایی بزنم که دراون فقط تزریق ژل بوتاکس انجام بدم

    • سلام و درود بی کران
      برای تاسیس کلینیک زیبایی حتما باید متخصص پوست و مو باشید برای کار شما پیشنهاد می شود برای پروانه مطب (طبابت) اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود