جوانسازی و لیفت پوست صورت | معجزه هایفو تراپی

با بالا رفتن سن و شکسته شدن کلاژن‌های پوست ناخودآگاه پوست ما زیبایی و طراوت خود را از دست می‌دهد. در ابتدا خطوط پیشانی و سپس خطوط لبخند نمایان شده و به‌ مرور پوست دچار افتادگی می‌شود. دلیل این افتادگی، از بین‌ رفتن کلاژن و چربی‌های مود نیاز پوست برای شاداب ماندن است. انسان از گذشته‌های دور به دنبال جوانی ابدی بوده است. به‌مرورزمان و با پیشرفت علم روش‌های جدیدی برای جوان‌سازی پوست پیدا شدند. یکی از این روش‌ها هایفو تراپی صورت است.

از این روش در ابتدا برای درمان تومورها استفاده می‌شد و در آن زمان به عنوان اقدامی نسبتا مؤثر برای جلوگیری از رشد تومورهای داخل بدن شناخته شده بود. اولین استفاده از هایفو تراپی برای زیبایی و جوان‌سازی در سال 2008 بود . قبل از آن  از این روش برای درمان سرطان پروستات با استفاده از امواج فراصوت استفاده می‌شد. این روش درمانی در مقایسه با دیگر روش‌ها برای درمان سرطان عوارض جانبی  پایین‌تری از خود نشان ‌می‌داد.

در سال 2009 هایفو توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای لیفت ابروها تأییدیه دریافت کرد. یک دستگاه برای هایفو تراپی صورت نیز توسط FDA برای بهبود ظاهر خطوط نازک و چروک‌های سینه و گردن که به عنوان ناحیه دکلته نیز شناخته می‌شود تأیید شد.

هایفو صورت

هایفو صورت یک روش زیبایی است که با استفاده از انرژی اولتراسوند، پوست را سفت و جوان می‌کند. این روش برای رفع چین و چروک، افتادگی پوست و لیفت ابرو، گردن و سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هایفو صورت یک روش غیر تهاجمی و بدون جراحی است که نیازی به بیهوشی، بخیه، زخم و بازیابی ندارد. این روش در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده و اثرات آن چند ماه پس از درمان قابل مشاهده است. هایفو صورت می‌تواند جایگزین خوبی برای جراحی لیفت صورت باشد، به خصوص برای جوانانی که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند. البته در افرادی با افتادگی پوست شدید، هایفو به خوبی جراحی عمل نمی‌کند

هایفو تراپی صورت

کلمه HIFU مخفف واژه High Intensity Focused Ultrasound  است. معنای فارسی این واژه امواج متمرکزشده ماورای صوت شدید می‌شود. این روش به صورت نسبی روشی جدید در دنیای زیبایی و جوان‌سازی برای محکم کردن، از بین ‌بردن افتادگی و لیفتینگ شناخته می‌شود. هایفو تراپی از روش‌های Non Invasive  یا غیرتهاجمی برای زیبایی پوست بوده و ایمنی این روش به نسبت روش‌های درمانی دیگر بالاست.

نتیجه هایفو تراپی صورت
نتایچ هایفو تراپی

هایفو دقیقا چیکار با پوست صورت می‌کند؟

برای هایفو تراپی صورت   Ultra Wave Sound  یا امواج فراصوت به کار گرفته می‌شود. امواج مورد استفاده در هایفو تراپی با امواجی که برای فراصوت نگاری یا همان سونوگرافی استفاده می‌شود یکی است. در هایفو تراپی امواج فراصوتی به شکل متمرکز شده از استرتوم کورنیوم یا همان لایه شاخی پوست عبور کرده و وارد اعماق پوست می‌شود.

 با این کار، این امواج در لایه‌های زیرین، پوست را تحریک به تولید بیشتر کلاژن می‌کنند. کلاژن که به عنوان فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن انسان شناخته می‌شود، دلیل محکم نگه‌ داشتن اعضای بدن مثل پوست  است. با گذر زمان و تاثیرات عوامل خروجی مانند نور خورشید کلاژن‌ها از ‌بین می‌روند. هایفو با تحریک پوست و افزایش کلاژن در آن باعث لیفتینگ صورت می‌شود.

برای خرید دستگاه هایفو 4 بعدی، جدید ترین نسل دستگاه های هایفو با نمایندگی های شرکت تجهیز گستر لیزر در شیراز، تهران، مشهد و کرمانشاه تماس بگیرید.

هایفو صورت برای چه کسانی مناسب است؟

مانند بقیه روش‌های درمانی برای زیبایی، هایفو تراپی نیز برای همه افراد توصیه نمی‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت که هایفو تراپی برای افراد بالای 30 سال با خطوط و افتادگی‌های کم تا متوسط عملکرد مناسبی را نشان می‌دهد. برای افراد بالای 60 سال با افتادگی‌های بیشتر و شدیدتر و خطوط عمیق‌تر به‌خوبی افراد میان‌سال عمل نمی‌کند.

حتما بخوانید:  راهنمای خرید دستگاه لیزر موهای زائد

افراد مسن‌تر که دچار فوتو ایجینگ شدید (پیری بر اثر آفتاب) و شلی پوست شده‌اند، نیاز به‌ دفعات بیشتری از این نوع درمان را دارند تا بتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. همچنین در گروهی از افراد که دچار شلی و افتادگی بیش از حد پوست هستند ممکن است برای لیفتینگ پوست، نیازمند عمل باشند. افراد با عفونت‌های پوست، افرادی که در ناحیه مورد نظر زخم دارند، افراد دچار جوش‌های هورمونی و افرادی که در زیر پوستشان ایمپلنت‌های فلزی دارند نیز بهتر است از درمان به روش هایفو دست بردارند و سراغ گزینه‌های دیگر بروند

اطلاع و خرید دستگاه لیزر موهای زائد از فناوری لیزر و بروز تجهیز گستر لیزر که یکی از شرکت های پرطرفدار و معتمد در حوزه زیبایی می باشد.

هایفو تراپی صورت | لیفت صورت
لیفت صورت با هایفو تراپی

مزایای هایفو

بر خلاف عوارض هایفو تراپی که بسیار کم و جزئی است، در موقعیت درست و با شرایط ذکر شده در بالا می‌توانید به نتایج بسیار مطلوبی با هایفو برسید. در ادامه به مزایای هایفو تراپی صورت می‌پردازیم.

بعد از درمان با این روش بسیاری از مراجعه‌کنندگان قادر به مشاهده نتایج خیره‌کننده هایفو تراپی هستند. از این نتایج می‌توان به سفتی پوست، کم شدن افتادگی و شادابی بیشتر پوست اشاره کرد. مشاهده نتایج کامل درمان با هایفو تراپی اندکی زمان‌بر است و ممکن است تا بین 42 تا 84 روز طول بکشد که قادر به مشاهده همگی تأثیرات مثبت و فواید هایفوتراپی باشید.

علت این تأخیر در مشاهده نتایج مربوط به چرخه تولید مثل سلولی و شرایط روی آمدن لایه‌های زیرین پوست می‌شود. کلاژن‌های تولید شده به علت تحریک شدن لایه‌های زیرین پوست توسط امواج فراصوت به‌وسیله هایفوتراپی مقداری زمان می‌برند که بر ظاهر پوست شما تأثیر بگذارند.

از دیگر فواید و مزایای هایفو صورت می‌توان به ماندگار بودن نتایج و تأثیرات این روش درمانی اشاره کرد. اگرچه هایفو تراپی نیز مانند اکثر روش‌های درمانی پوست برای جوان‌سازی دائمی نیست، اما در مقایسه با درمان‌های Invasive یا تهاجمی ماندگاری نستا مشابهی را ارائه می‌دهد. البته در صورت مراقبت از پوست خود با کارهای ساده‌ای مانند آفتاب نگرفتن و استفاده از کلاه و کرم‌های ضدآفتاب ماندگاری نتیجه هایفو حتی از مقدار گفته شده نیز بالاتر می‌رود.

تعداد جلسات درمان؛ از مزیت‌های هایفو

تعداد جلسه‌های درمانی مورد نیاز برای هایفو تراپی نیز نسبتا پایین است و اکثر افراد واجد شرایط تنها نیازمند یک جلسه هایفو تراپی هستند تا به نتیجه مطلوب دست یابند. از موارد دخیل در تعیین کردن تعداد جلسات مورد نیاز شما با این روش درمانی می‌توان به سن، میزان شل‌شدگی و واکنش پوست شما به امواج فراصوت اشاره کرد.

چند جلسه هایفو تراپی نیاز است؟

همان‌طور که گفته شد تعدد دفعات درمان برای هر فرد متفاوت است ولی معمولا هر فرد به یک جلسه هر 24 هفته نیاز دارد. در صورتی که شرایط پوستی شما مساعدتر باشد، این جلسات ممکن است به هر 48 هفته یکبار کاهش پیدا کنند.

حتما بخوانید:  معرفی شرکت تجهیز گستر لیزر

عوارض هایفو

هایفو تراپی صورت مانند سایر روش‌های درمانی الزام به انجام آن توسط افراد کاربلد و متخصص را دارد، درصورتی‌که برای هایفو تراپی به افراد تازه‌کار و آماتور مراجعه کنید خود را در خطر درست انجام نشدن و یا عوارض شدید قرار می‌دهید. به‌طورکلی تنها ساید افکت این روش درمانی این است که محدوده و رنج افرادی که واجد شرایط درمان با هایفو هستند، پایین است.

از دیگر موقعیت‌هایی که ممکن است انجام این روش درمانی مناسب نبوده و دچار عوارض و تأثیرات ناخواسته شود زمانی است که شما در ناحیه چانه و یا فک خود ایمپلنتی دارید یا دچار بیماری و اختلالات خونی هستید. همچنین در محلی که در نظر دارید با هایفو به درمان آن بپردازید از 24 هفته قبل نباید ژل تزریق کنید.

پس از درمان با این روش ممکن است تا چند ساعت دچار عوارض جانبی موقتی شوید. این عوارض شامل متورم شدن پوست و قرمزی است. تمامی این‌ها باید بعد از چند ساعت رفع شوند و در صورت رفع نشدن آن بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید. از دیگر ریسک‌های نادر اما محتمل سِر شدن پوست به شکل موقتی و کبودی است. سر شدن پوست معمولا با حس گزگز همراه است. این دسته از عوارض نادر ممکن است  بین 7 تا 14 روز باقی بمانند.

هایفو تراپی صورت

هایفو تراپی در مقایسه با جراحی لیفت صورت

بر اساس اعلام اجتماع جراحان زیبایی آمریکا، هایفو یک جایگزین غیر تهاجمی برای عمل‌های جراحی لیفت صورت محسوب می‌شود. از این رو با گذر زمان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بین سال‌های 2012 تا 2017 هایفو تراپی صورت رشد 64.8 درصدی تجربه کرده است.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم مزایای هایفو تراپی صورت نسبت به جراحی لیفتینگ صورت این است که بر خلاف جراحی در هایفو تراپی نیازی به ریکاوری ندارید و پس از اتمام جلسه می‌توانید به خانه بروید. اما هایفو فقط برای طیف خاصی از افراد کارایی دارد و چنانچه شما دچار افتادگی و شل‌شدگی‌های شدید هستید ممکن است این روش برای شما پاسخگو نباشد. انتخاب روش مناسب بر عهده پزشک شماست. هزینه درمان با هایفو نیز به‌مراتب پایین‌تر از جراحی لیفت صورت است. به طور کلی جراحی لیفت صورت برای کسانی که دچار افتادگی‌های جدی و چروک‌های عمیق هستند مناسب است. هایفوتراپی صورت نیز برای افراد جوان و میان‌سالی که افتادگی‌های جزئی تجربه می‌کنند و تنها به دنبال بازیابی شادابی و استحکام پوست خود هستند انتخاب بهتری است.

خرید دستگاه هایفو

انواع مختلفی از دستگاه‌ها موجود است. طول موج تولیدی هرکدام از این دستگاه‌ها با دیگری متفاوت است و هرکدام به نوبه خود کاربردی جداگانه دارند. قیمت دستگاه‌های هایفو تراپی صورت معمولا بالاست. تجهیز گستر لیزر به همین علت در سال‌های اخیر شاهد اجاره دادن این دستگاه‌ها به کسانی که استفاده محدود و مشخصی دارند هستیم. در ادامه به برخی از دستگاه‌ها می‌پردازیم.

دستگاه three dementional

این مدل از دستگاه نسبتا جدید بوده و دارای مزایا زیادی نسبت به مدل‌های دیگر که پیش‌تر وارد بازار شده‌اند است. از مشخصات بارز این دستگاه سرعت بالای آن است که دستگاه سه‌بعدی را از رقبای خود متمایز می‌کند. با استفاده از این دستگاه هر جلسه درمانی کمتر از نیم ساعت است. با این کار هم از وقت صرف شده توسط بیمار کاسته می‌شود و هم در مصرف برق صرفه‌جویی انجام می‌گیرد.

حتما بخوانید:  بهترین برند دستگاه لیزر موی زائد برای خرید

دستگاه‌های Ultra و Delta

 این دستگاه‌ها جزو بهترین گزینه‌های برای هایفو تراپی صورت هستند. این دو دستگاه در دو مدل تولید می‌شوند که اکثر مشخصاتشان با یکدیگر یکسان است.  تنها تفاوت بارز این دو دستگاه در قدرتشان است که یکی هشتصد وات و دیگری ششصد وات است. قیمت دستگاه هشتصد واتی باتوجه‌به قدرت آن اندکی بالاتر از مدل ششصد واتی است.

دستگاه VMAX

این دستگاه که به‌عنوان دستگاه سالنی نیز در میان افراد در صنعت زیبایی شناخته می‌شود، علاوه بر ازبین‌بردن خطوط ایجاد شده با گذر زمان و افزایش سن، شل‌شدگی و افتادگی پوست را تا حد قابل‌توجهی پایین می‌برد. از این دستگاه برای از بین ‌بردن بافت‌های چربی نیز استفاده می‌شود.

تنها ایرادی که می‌توان به این دستگاه وارد کرد این است که نسبت به دستگاه‌های مشابه موجود در بازار این دستگاه برای هر جلسه درمانی زمان بیشتری می‌برد. البته علت این موضوع مکانیزم این دستگاه است که با تمام دستگاه‌هایی که پیش‌تر گفته شد متفاوت است و برای هر نقطه به صورت جداگانه امواج را تشعشع می‌کند.

دستگاه  four dementional

تکنولوژی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و به نظر نمی‌رسد این پیشرفت هیچگاه متوقف شود. دستگاه four dementional  از جدیدترین و به‌روزترین دستگاه برای هایفو تراپی صورت است. تأثیرگذاری این دستگاه به‌شدت بالاست. این دستگاه مورد تحسین کارشناسان صنعت  زیبایی قرار گرفته است. از نظر هزینه این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود یعنی  three dementional  ارزان‌تر است و مصرف برق پایین‌تری نیز دارد.

دستگاه mini Hifu

قیمت این دستگاه نسبت به رقبای خود پایین‌تر است. موارد استفاده از این دستگاه بیشتر خانگی است. عملکرد این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه‌ها ضعیف‌تر است. کارایی این دستگاه برای کم‌رنگ کردن و کاهش عمق چروک‌های سطحی است. قدرت پایین این دستگاه در یک موقعیت به‌عنوان مزیت محسوب می‌شود و آن هنگام استفاده از روش درمانی هایفو تراپی  برای تحریک کلاژن در ناحیه حساس زیر و اطراف چشم است.

هایفو تارپی

دلایل انتخاب هایفو تراپی

از دلایل انتخاب روش درمانی هایفو برای سفت کردن و جلوگیری از افتادگی پوست تنوع نقاط قابل درمان صورت با این روش است. تقریبا تمام نقاط بدن را با استفاده از این روش می‌توان درمان کرد. به علت Non Invasive  و غیر تهاجمی بودن این روش درمانی، هایفو حتی برای نقطه‌های بسیار حساس مانند پلک‌ها و دور لب کاربرد دارد. از هایفو تراپی صورت برای رفع پف پلک، کاهش آرواره زیرین صورت، بهبود خط چانه و کاهش یا از بین برد سستی گردن می‌توان بهره برد.

نتیجه‌گیری

هایفو تراپی صورت از روش‌های نوین برای جوان‌سازی پوست و افزایش استحکام پوست صورت است. استفاده از این روش عوارض بسیار کمی دارد. از آن جایی که این روش غیرتهاجمی Non Invasive است، مراجعه‌کننده دچار درد نمی‌شود. اکثر عوارض جزئی مثل قرمزی پوست بعد از گذر چند ساعت رفع می‌شوند. اما همان‌طور که گفته شد این روش برای همه افراد پاسخگو نیست و افرادی که دچار چروک‌های عمیق‌تر و افتادگی‌های بیشتر هستند بهتر است به سراغ جراحی بروند.

دستگاه‌های مورد استفاده برای هایفو تراپی نیز بسیار متنوع بوده و هرکدام از توان و فرکانس متفاوتی برخوردار هستند. انتخاب دستگاه مناسب برای شرایط شما بر عهده پزشک یا تکنسینی است که قصد انجام این روش درمانی را دارد است. حتی ممکن است برای نواحی مختلف از دستگاه‌های متفاوت استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود