چرا برای لیزر بدن از ژل استفاده میشود؟

بسیاری از افرادی که برای رفع موهای زائد خود به سراغ لیزر موهای زائد می‌روند، می‌دانند که برخی از مراکز برای لیزر موهای زائد از ژل استفاده می‌کنند و برخی مراکز دیگر روش متفاوتی داشته و از ژل استفاده نمی‌کنند. برای همین برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که تفاوت دستگاه لیزر تماسی (ژلی) و غیرتماسی (بدون ژل) چیست و چرا برخی از مراکز از ژل استفاده می‌کنند و برخی دیگر استفاده نمی‌کنند. در نهایت این سوال پیش می‌آید که تاثیر ژل در لیزر چیست و چرا مهم است که در دستگاه‌های تماسی از ژل استفاده شود. با تی جی مد در ادامه این مقاله با سری مقالات آموزشی لیزر موهای زائد همراه ما باشید تا پاسخ تمامی این سوال‌ها را دریافت کنید.

اسم دستگاه لیزر با ژل

دستگاه لیزر با ژل یک نوآوری فوق العاده در حوزه تکنولوژی لیزر است، با استفاده از این دستگاه هوشمند و پیشرفته، می‌توان به صورت سریع و کارآمد، درمان‌های لیزری را بر روی پوست انجام داد، امکان استفاده از ژل در این دستگاه، علاوه بر ایجاد یک سطح صاف و صحیح برای لیزر، باعث افزایش دقت و کارایی در درمان‌ها می‌شود. ژل، به عنوان یک ماده موثر و الکتریکی، تا حد بزرگی برای تسهیل جذب نور لیزر در عمق پوست استفاده می‌شود، دستگاه لیزر با ژل با قابلیت تنظیمات و مناسب برای انواع پوست، به شما اطمینان می‌دهد که در هر جلسه از تجربه‌ای عالی و بی‌نقص برخوردار خواهید شد.

ژل در دستگاه لیزر دایود

تاثیر ژل در لیزر چیست؟

ژل لیزر بیشتر برای دستگاه‌های لیزر تماسی استفاده می‌شود و تاثیر آن در کاهش درد ناشی از لیزر است و باعث می‌شود که پس از اتمام لیزر، پوست تورم نداشته باشد و نسوزد؛ همچنین در دستگاه‌ لیزر تیتانیوم از ژل استفاده می‌کردند تا سری دستگاه به نرمی روی پوست حرکت کند. این ژل را قبل از شروع لیزر با دست روی موضع موردنظر قرار داده و آن را ماساژ می‌دهند. این ژل دمای سرد دستگاه را در عرض 10 ثانیه به پوست می رساند و تا 12 درجه سانتی‌گراد پایین‌تر می‌آورد و باعث می‌شود تا مشتری درد بسیار کمتری را در طول لیزر حس کرده و تورم پوستی نداشته باشد.

حتما بخوانید:  تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد ریسکی که به ضرر شما تمام می‌شود!

ژل مناسب برای لیزر درست مانند ژل سونوگرافی هیچ آسیبی به پوست و بدن افراد وارد نمی‌کند. ژل مخصوص لیزر یک ژل خنک‌کننده است که برای دستگاه‌های لیزر تیتانیوم استفاده شده و پس از اتمام لیزر به‌راحتی و با یک دستمال از روی بدن پاک می‌شود. یک ژل دیگر برای بعد از لیزر پیشنهاد می‌شود که از آلوئه‌ورا ساخته شده و برای کاهش تورم و خنک‌کردن پوست استفاده می‌شود. ژل بعد از لیزر با ژل مخصوص دستگاه لیزر که برای خنک‌کردن و بی‌حسی استفاده می‌شود کاملا تفاوت دارد و نباید از ژل بعد از لیزر به عنوان ژل قبل لیزر استفاده کرد.

لیزر با ژل بهتر است یا بدون ژل

لیزر با ژل یا بدون ژل کدام بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از افرادی که قصد انجام لیزر موهای زائد را دارند ممکن است داشته باشند. برای پاسخ به این سوال، باید به مزایا و معایب هر دو روش نگاه کنیم.

لیزر با ژل یک روش است که در آن ژل خنک کننده روی پوست قرار داده می شود تا درد و ناراحتی را کاهش دهد و پوست را از گرمای لیزر محافظت کند. این روش دارای فواید زیر است:

  • درد را کاهش می دهد
  • پوست را تسکین می دهد
  •  کارایی را افزایش می دهد
  • عوارض جانبی را کاهش می دهد

لیزر بدون ژل یک روش است که در آن از ژل خنک کننده استفاده نمی شود و لیزر مستقیما روی پوست اعمال می شود. این روش دارای مزایا و معایب زیر است:

– مزایا:
– زمان کمتری نیاز دارد
– هزینه کمتری دارد
– احتمال عفونت کمتری دارد
– معایب:
– درد بیشتری ایجاد می کند
– پوست را تحریک می کند
– خطر سوختگی و آسیب بیشتری دارد

حتما بخوانید:  استابلایزر برای دستگاه لیزر موهای زائد

بنابراین، بسته به شرایط و نیازهای شخصی خود می توانید بین لیزر با ژل یا بدون ژل انتخاب کنید. اما به طور کلی، لیزر با ژل ایمن تر و راحت تر است و نتایج بهتری را ارائه می دهد.

مزیت ژل در دستگاه لیزر مو

تفاوت دستگاه لیزر تماسی (ژلی) و غیرتماسی (بدون ژل) چیست؟

دستگاه‌های جدید یا دستگاه‌های لیزر غیرتماسی مجهز به ‌نوعی خنک‌کننده به نام اسپری کریوژن هستند و به همین دلیل نیازی به ژل نخواهند داشت. از جایی که این دستگاه‌ها تماسی با پوست شما نخواهند داشت برای حرکت ساده هندپیس دستگاه بر روی پوست به ژل نیاز ندارند، می‌توانید اطمینان داشته باشید که پوست شما را هم نخواهند سوزاند که شرکت ما یعنی تجهیز گستر لیزر مداوم سعی کردیم این را به همکاران خود توضیح دهیم. اما در دستگاه‌های سنتی تر یا همان دستگاه‌های تماسی، حتما باید از ژل مناسب برای لیزر استفاده شود تا هم درد را کاهش بدهد و هم بتواند از تورم پوستی بعد از لیزر جلوگیری کند.

دستگاه های لیزر شاتی (غیر تماسی) یا همان دستگاه های لیزر الکساندرایت به دلیل استفاده از تکنولوژی به روز تر از قیمت بالاتری برخوردار هستند و همینطور هزینه نگهداری این دستگاه ها بالا تر است در صورتی که دستگاه های لیزر تماسی یا ژلی از تکنولوژی قدیمی تر استفاده می کنند و ارزان تر اند.

جوابدهی دستگاه های لیزر ژلی و بدون ژل تفاوت محسوسی ندارند و بستگی به کیفیت ساخت می توانند متفاوت باشند. از بهترین دستگاه های لیزر ژلی میتوان به دستگاه لیزر هانس المان، دستگاه لیزر اشنایدر پلاس . دستگاه لیزر تیتانیوم اشاره کرد.

حتما بخوانید:  دستگاه لیزر تیتانیوم بهتر است یا دایود؟

دستگاه لیزر بدون نیاز به ژل

از طرفی برای معرفی بهترین دستگاه های لیزر الکس یا بدون نیاز به ژل می توان به دستگاه های نظیر کندلا، دکا و … اشاره کرد.

نتیجه گیری در مورد دستگاه لیزر ژلی و شاتی

اگر چه خیلی از افراد امروزه برای دریافت خدمات لیزر به سراغ دستگاه های لیزر الکساندرایت که برای لیزر به ژل نیاز نیاز ندارند، می روند؛ ولی دستگاه های لیزر دایود ژلی با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالا در کنار هزینه های نگهداری پایین همچنان تقاضای بالایی از بازار را به خود اختصاص داده است. و بسیاری از کلینیک های زیبایی برای خرید دستگاه لیزر دستگاه های ژلی را ترجیح می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

برای مشاوره رایگان ، شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

smiling-handsome-man-against-blue

مشاوره دستگاه لیزر از شرکت تجهیز گستر

مشاوره قبل از خرید

مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود